• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka och annan gammal grej.

Husse

Patek
Tack!! Gillar också kombinationen av glas och svart smide... Har två (lejon och vädur) men har hört att han gjorde upp mot sju olika djurmotiv... Nu letar jag inte direkt men aldrig sett några andra än mina.
Det måste jag kolla! Har själv en trearmad ljuskrona. Den lär aldrig komma upp i taket då det är bruna glasdetaljer och frugan gillar blått!
 
Senast ändrad:

Exxet

Rolex
Fortsätter på speltemat:

P1070408.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Synd att jag inte riktigt har tålamodet som krävs för dessa typer av projekt alla gånger. Det är dock minst lika kul att följa andras, ser fram emot ditt!
Håller med, det kräver ofta en hel del tid. Jag har heller aldrig skruvat i något liknande, men gamla grejer tillverkades för att kunna repareras så det ska nog inte vara omöjligt.
 
Zodiac och stuga. Stugan står uppe på vårt bodland, ditflyttad från de andra stugorna på fäboden av farfars far. För frågor om den agrala strukturen i nedre norrland, se nordisk familjebok.
image.jpeg
PS. Nedanför stugan står en av Hälsinglands mycket få ekar.
Jag har ett minne av att jag åt hjortron från Hälsingland som barn. Dom var som från en annan värld, sagolikt goda!
 
Topp