• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka på fiskepasset?

Trodde man skulle köra helguld om man ska fiska 10kg?
20161104_191157.jpg
Guldfärgat brukar fungera bra på gäddor. Men testa ett drag. Inte klockan. ;) Är det guldrulle också? Seriös fråga, eftersom det finns.

PS. Gillar din avatar. Mer än 10 kg?

Senast ändrad:
Guldfärgat brukar fungera bra på gäddor. Men testa ett drag. Inte klockan. ;) Är det guldrulle också? Seriös fråga, eftersom det finns.

PS. Gillar din avatar. Mer än 10 kg?

Ahaa, var det draget som ska vara guldig och inte klockan då är jag med. ;) Nä bara veven (shimano)
Haha han på avataren lyfter 170 kg.

Ahaa, var det draget som ska vara guldig och inte klockan då är jag med. ;) Nä bara veven (shimano)
Haha han på avataren lyfter 170 kg.
Min farsa lyfte också 170 kg, fast i stöt. På avataren är det ett ryck. Mycket svårare. För att gå vidare: Farsans kompis tappade en Breitling i vattnet under en fisketur. Det var nog värre än alla drag han förlorade. ;)

Hoppas du inte tappar vare sig klocka eller rulle under en fisketur.

Min farsa lyfte också 170 kg, fast i stöt. På avataren är det ett ryck. Mycket svårare. För att gå vidare: Farsans kompis tappade en Breitling i vattnet under en fisketur. Det var nog värre än alla drag han förlorade. ;)

Hoppas du inte tappar vare sig klocka eller rulle under en fisketur.
Jävlar 170 kg i stöt är inte så dåligt det heller!
Nä, då får man alltid hoppas att man inte gör :)

Den ena fick jag tillbaka i sjön, den andra gick helt enkelt inte, det var jag eller den. . . En kamp på liv och död som jag med nöd och näppe gick segrande ur.

Tufft. Så kan det vara ibland. Skönt att iaf en kunde simma hem igen.

Själv har jag haft med så många olika klockor ut på fiskepassen att jag knappt kan hålla reda på dem. Har dock dokumenterat en hel del av dem på bloggen.

MKII LRRP Milsub
142_09_zpsdjhp9mix.jpg

Squale 50atm PVD
128_11_zpshwusfqzw.jpg

Senast ändrad:
Dags att bumpa den här tråden. Några som har införskaffat några nya fiskeklockor? För min del blev det en fegis, köpte mig en enkel swatch som fick åka på premiärtur till Östhammar under påskhelgen. Drog mest upp lite smågäddor, största va på 3.5kg.
IMG_0721.JPG

(Denna bild tyvärr i annan miljö än på sjön)

Frågan är om man ska använda sin nyköpta speedy till fisket. Kanske bra att använda kronograffunktionen. Men kanske lite risky, någon som testat?
IMG_1755.JPG

Dags att bumpa den här tråden. Några som har införskaffat några nya fiskeklockor? För min del blev det en fegis, köpte mig en enkel swatch som fick åka på premiärtur till Östhammar under påskhelgen. Drog mest upp lite smågäddor, största va på 3.5kg.
IMG_0721.JPG

(Denna bild tyvärr i annan miljö än på sjön)

Frågan är om man ska använda sin nyköpta speedy till fisket. Kanske bra att använda kronograffunktionen. Men kanske lite risky, någon som testat?
IMG_1755.JPG
Hoppa speedy. Känns rätt onödigt att chansa med den ute på sjön, den är ju byggd för rymden :O Jag fiskade med min speedy en gång under förra året, klart det fungerar men inte värt det om något skulle hända :)

Hoppa speedy. Känns rätt onödigt att chansa med den ute på sjön, den är ju byggd för rymden :O Jag fiskade med min speedy en gång under förra året, klart det fungerar men inte värt det om något skulle hända :)
Det har du nog rätt i. Känner bara att jag vill använda den till allt! Men vattentätheten är väl inte den bästa på kronografer.

Tillbaka
Topp