• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till dottern.

Aviation

Omega
Vet inte om jag hamna i rätt tråd nu. Men som topicen lyder.
Tänkte köpa en årsklocka till min dotter som hon ska få när hon blir "stor" och behöver tips.
Hon är född 2012 så några år kvar tills hon är 20-25. Vilket är åldern jag tänkt hon ska få den.

Mina krav är.
- Från 2012 med papper cert osv
-Sambon ska kunna ha den fram tills dess om hon vill.(Problemet är hon gillar DW och Micheal Kors och saknar helt smak)
-Stil-säker ska funka idag och lika så om 18 år.
- En dyrare klocka bör helst hålla värdet, behöver inte va en investering.

Som sagt behöver lite tips, grabben får en Omega SMP-C 2016
Mvh Tobbe
 

SkrivbordsdykarEric

Cartier
2-Faktor
Vet inte om jag hamna i rätt tråd nu. Men som topicen lyder.
Tänkte köpa en årsklocka till min dotter som hon ska få när hon blir "stor" och behöver tips.

Hon är född 2012 så några år kvar tills hon är 20-25. Vilket är åldern jag tänkt hon ska få den.

Mina krav är.
- Från 2012 med papper cert osv
-Sambon ska kunna ha den fram tills dess om hon vill.(Problemet är hon gillar DW och Micheal Kors och saknar helt smak)
-Stil-säker ska funka idag och lika så om 18 år.
- En dyrare klocka bör helst hålla värdet, behöver inte va en investering.

Som sagt behöver lite tips, grabben får en Omega SMP-C 2016
Mvh Tobbe

Första jag tänker på är en Cartier Tank Solo Quartz.
 

David

Bödeln
Omega Ladymatic:
https://www.omegawatches.com/watches/de-ville/ladymatic/product

Yachtmaster platina 28/35 mm:
151029-YM-1.jpg


Det fina med dem är att de försvann ur sortimentet för några år sedan, och är därmed i mitt tyckte något roligare som årsklocka.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hur ser klockbärandet ut om 15 år? Jag misstänker dagens kids kommer bära klocka som ett smycke eller bara som en markör för vem man är, vilken grupp man tillhör typ, om man ens bryr sig om att bära klocka på det vis vi gör idag. Jag törs lova att en Applewatch är hetare än en Rolex idag för dagens kids. Sjukt svårt att välja klocka till en nu 8 år gammal tjej som hon ska få när hon är 20-25. Om hon dessutom ska få "mammas klocka" (eftersom du antydde att hon ska bära den under tiden) så är det väl bra om du rådgör med henne om saken? Även om det låter romantiskt och fint tror jag du gör henne gladare om du bosparar, startar ett körkortskonto eller liknande.
 

SkrivbordsdykarEric

Cartier
2-Faktor
Hur ser klockbärandet ut om 15 år? Jag misstänker dagens kids kommer bära klocka som ett smycke eller bara som en markör för vem man är, vilken grupp man tillhör typ, om man ens bryr sig om att bära klocka på det vis vi gör idag. Jag törs lova att en Applewatch är hetare än en Rolex idag för dagens kids. Sjukt svårt att välja klocka till en nu 8 år gammal tjej som hon ska få när hon är 20-25. Om hon dessutom ska få "mammas klocka" (eftersom du antydde att hon ska bära den under tiden) så är det väl bra om du rådgör med henne om saken? Även om det låter romantiskt och fint tror jag du gör henne gladare om du bosparar, startar ett körkortskonto eller liknande.

Ja bospar är nog ett måste. Men om man idag har råd att lämna efter sig ett fysiskt lyxkonsumtionsobjekt gärna graverat till dottern som en gåva om 20 år så ser jag det som en en riktigt nice blast from the past. Allt beror nog på budget. En Applewatch då känns nog typ lika het och oanvändbar som en Commodore C64 med en 1541 idag.
Jag "tror" att armbandsur i premium klassen fortfarande kommer att vara lika relevanta som idag, men en graverad .38 Special kanske man har mer användning av då. Vem vet säkert;)
 

Aviation

Omega
Är det en klocka som inte hamnar på min handled innan så blir det en quartz, en DJ skulle de kunna bli iofs då jag kan nyttja en 36a. Precis beställt en Explorer 214270 till mig, så en DJ behöver sparas lite längre till.
Tror jag skippar att sambon ska få ha den innan man vet aldrig hur länge dom blir kvar. 10år nu så hon borde tröttna på mig snart ;)
 

Aviation

Omega
Enklast kanske skulle va o hitta en seamaster från 2012 i mindre variant med quartz. Då har de ju likadana också.
Jag leta efter en Speedmaster till mig från 1987 men de verkar ju va något hajp med det året för billigaste jag sett har legat på 180k :(
 

SkrivbordsdykarEric

Cartier
2-Faktor
Enklast kanske skulle va o hitta en seamaster från 2012 i mindre variant med quartz. Då har de ju likadana också.
Jag leta efter en Speedmaster till mig från 1987 men de verkar ju va något hajp med det året för billigaste jag sett har legat på 180k :(

Enkel men tråkigt tror inte att någon om 20 år kommer att se den som rolig. Edit läste Seamaster, Speedmastern är lite roligare
 
Topp