• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till flickvän på 30-årsdagen

Triumf

Rolex
2-Faktor
Jag blir lite glad och varm i hjärtat över att se hur engagerade vi blev i frågan.
@Just4Fun kommer säkert klura ut något som flickvännen kommer minnas.
- Just att fylla 30 var en big thing.
Vad du än köper så köp också ett gäng superdyra rosor, nej inga blommor från OKQ8 eller ICA nära...
Blommor ja! Rosor, mja... I en bukett med annat också då.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Blommor ja! Rosor, mja... I en bukett med annat också då.
Finns såklart jätteduktiga florister, har en jag brukar gå till som plockar ihop lite efter personbeskrivningen jag ger.
Helt otroligt faktiskt.
Sen tycker jag nog rosor, bra sådana-finaste kommer från Sydamerika har jag fått lära mig-Jaja, inte helt kosher att flyga blommor hit, de är rätt så läckra-eller hur?
5E71C98C-6129-4BC9-ADF7-C125A54BE181.jpeg
 
Senast ändrad:

Triumf

Rolex
2-Faktor
Finns såklart jätteduktiga florister, har en jag brukar gå till som plockar ihop lite efter personbeskrivningen jag ger.
Helt otroligt faktiskt.
Sen tycker jag nog rosor, bra sådana-finaste kommer från Sydamerika har jag fått lära mig-Jaja, inte helt kosher att flyga blommor hit är rätt så läckra-eller hur?
5E71C98C-6129-4BC9-ADF7-C125A54BE181.jpeg
Jodå, de var himla fina! :)
 

Gelmax

Cartier
Köp en Reverso ONE åt henne. Guld eller stål, isad eller ren. Men köp en reverso one

165A3F75-9212-46F3-9A36-1CC75825C838.jpeg

Så kan du gravera något på baksidan också
+1 på den...

En RIKTIGT läcker, feminin klocka som hamnar nästan i mitten av budgetintervallet.

Lite diamant-glitter, quartz, klassisk modell från ett klassiskt märke... och, som Margarinkungen påpekar, en extra yta för en kul gravyr.
 

mrcharlus

Omega
Ett kul tips är att köpa samma klockmodell
som par. Tex en Oyster perpetual 31 mm till henne och 36 mm till sig själv. Likadana tavlor (korall röd?). Litet som att ha likadana träningsoveraller.. men mycket romantiskt💞
 

ScubaKing

Audemars
Gör det inte så svårt för dig nu. Köp en snygg Seiko Elite Presage/alt cocktail time nedan med blå tavla för ungefär 4 lax och ta med henne på en weekend till Paris för resten. Jag lovar det blir en win! Klockan är jättefin, kostar inte mycket att serva och kommer hålla en massa år. Allting behöver inte vara så dyrt och avancerat!



seiko_elite_presage_skydiving_srp841j1.jpg
 
Senast ändrad:

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
+Cartier Tank Solo. Min tjej har en "large" som hon älskar (men misshandlar...). Annars är datejust 31 det säkraste kortet, kan inte bli fel.
 

Natex

Omega
2-Faktor
Om jag skulle lägga 30-80k på en klocka och den som skulle få den inte hade ett intresse för klockor så hade jag gått på en Rolex.

Det hade jag gjort utifrån att (1) hög igenkänningsfaktor även om man inte har koll på klockmärken (2) bra andrahandsvärde om presenten blir en flopp, säljs den efter ett antal år så lär den ha behållit värde, kanske till och med
ökat värde.

Vilken modell och ref bör ju beaktas från personens stil. Men tycker typ en 16233 eller 16234/116234 tänker jag är bra kandidater.
 

Just4Fun

Breitling
Har hon något som helst intresse för mode och fashion? Bär hon premium brands annars? Bär hon smycken? Guld?

Om ja på ovan frågor, skulle jag välja Cartier. Som tidigare nämnts Quartz-urkverk. Guldklocka. Kolla in Panthere exempelvis. Finns både i stål och guld om du tror något på länk skulle passa.
Hon har inga intressen. Det är lite det som är problemet. Hon är inte alls mycket för mode och fashion även om hon klär sig uppstyrt. Har gett henne smycken tidigare och det har väl varit uppskattat men hon bär dom sällan.
Ska kolla Cartier. Tack för tipset.
 

Just4Fun

Breitling
Kopierar ett svar jag skickade tidigare iår till en trådvän som hade samma dilemma som du;
"Hej och förlåt om jag pajar din present ide men är en klocka verkligen något din sambo skulle uppskatta?
Du skrev att hon inte var "jätteintresserad" av klockor.
Kom att tänka på en kollega som tillbaka efter juluppehållet med en dyster uppsyn.
Han hade gett sin kära hustru en espressomaskin i julklapp och blivit utskälld.
- Vi undrade givetvis varför då?
Det kom fram till slut att hon inte ens drack kaffe 😂
Under mina 27 år som gift uppskattade min hustru upplevelser högre än saker, spa, middag eller resa än klockor(jodå gett några under åren)."
Haha! Jag köper det du skriver. Samtidigt vill jag ge något som hon verkligen ska komma ihåg. Vi har varit tillsammans väldigt länge och redan betat av spa, resor och middagar. Förra året gav jag privatlektioner i golf då jag spelar mycket och vill att hon ska börja spela. Jag är nog lite egoistisk.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Haha! Jag köper det du skriver. Samtidigt vill jag ge något som hon verkligen ska komma ihåg. Vi har varit tillsammans väldigt länge och redan betat av spa, resor och middagar. Förra året gav jag privatlektioner i golf då jag spelar mycket och vill att hon ska börja spela. Jag är nog lite egoistisk.
En espressomaskin kanske 😂
 

Just4Fun

Breitling
Herregud vilket engagemang.
Tack snälla!

Som vissa av er skriver så är det nog mer jag som vill att hon ska ha en klocka. Jag vill inte ge en resa, spa etc utan något som hon verkligen ska komma ihåg. Det behöver såklart inte vara en klocka men min fantasi flödar inte direkt.

För att beskriva henne lite mer så är hon min raka motsats. Hon är smart... jobbar på ett stort statligt bolag inom forskning. Hon är väldigt mån om miljön och tar hellre bussen än hennes hybridbil. Hon har noll intresse för mode och fashion. Hon har noll koll på ekonomi. Hennes största intresse är växter och grönsaker.
 
  • Like
Reactions: iko

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Och ett par Oyster Perpetual 28 till eventuella barn :)

1990_macken_2.jpg

Haha! Jag köper det du skriver. Samtidigt vill jag ge något som hon verkligen ska komma ihåg. Vi har varit tillsammans väldigt länge och redan betat av spa, resor och middagar. Förra året gav jag privatlektioner i golf då jag spelar mycket och vill att hon ska börja spela. Jag är nog lite egoistisk.
@Clark Kent ’s inlägg kanske inte är så dumt minus OP’n ;) klart minnesvärd present iallafall.
Skämt åsido..... ett förslag kanske kan vara att fixa ett besök på Omega (när det går att resa igen) eller hos vår egen Sjöö-Sandström och vid slutet av besöket får hon välja valfri klocka. På så sätt kanske du väcker ett intresse när hon sett hantverket och får in en upplevelse och klocka. ;)
 

Just4Fun

Breitling
Skulle nog lägga pengarna på något annat om hon inte är så intresserad av klockor. Då blir det ju mer en present till dig själv ;)
Tror ärligt talat att en klocka nog kan uppskattas mer som en bröllopsgåva eller liknande senare. Vid 30 kan nog intresset ligga mer vid en upplevelse. Men detta vet ju du givetvis bäst. :)

....som nämns ovan så om du vill köpa något så köp ngt som kan upplevas mer som ett smycke. Hur är hon annars med dyrare saker? Är hon OK att använda dem eller finns det risk att det kommer att ligga och samla damm?

Min (begränsade) kunskap om kvinnor och klockor är att de flesta (som inte har klockintresse) är mer intresserade av en funktionell pjäs. Dvs. något som hon ska kunna/våga använda och ev. även något som är vattentätt.
Jag håller med dig. Det är nog jag som vill att hon ska ha en fin klocka och det blir kanske mer en present till mig än till henne. Hon gillar ej dyra saker.
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Herregud vilket engagemang.
Tack snälla!

Som vissa av er skriver så är det nog mer jag som vill att hon ska ha en klocka. Jag vill inte ge en resa, spa etc utan något som hon verkligen ska komma ihåg. Det behöver såklart inte vara en klocka men min fantasi flödar inte direkt.

För att beskriva henne lite mer så är hon min raka motsats. Hon är smart... jobbar på ett stort statligt bolag inom forskning. Hon är väldigt mån om miljön och tar hellre bussen än hennes hybridbil. Hon har noll intresse för mode och fashion. Hon har noll koll på ekonomi. Hennes största intresse är växter och grönsaker.

Då är den självklara presenten 10 dagars rundtur i England som börjar öppna upp nu och besök på ett urval av bland världens bästa trädgårdar :) Ta in på exklusiva/mysiga hotell och ät bra. Avsluta med ett par dagar i London. Great success!


 
Topp