• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till flickvän på 30-årsdagen

Just4Fun

Breitling
Då är den självklara presenten 10 dagars rundtur i England som börjar öppna upp nu och besök på ett urval av bland världens bästa trädgårdar :) Ta in på exklusiva/mysiga hotell och ät bra. Avsluta med ett par dagar i London. Great success!


Bra idé! Hon får kolla trädgårdar och under tiden går jag och kollar fotboll 😛

Skämt å sido. Detta vet jag att hon hade uppskattat otroligt mycket. Tack för en bra idé.
 
Senast ändrad:

Mr E

Omega
2-Faktor
Jag köpte en Rolex Oyster Quartz till sambon, kände likt andra som svarat att quartz var det enda rätta. Den gick hem i alla fall!
Kanske en sån skulle vara ett alternativ 🙂
 
Jag läste för ett gäng år sedan ett tips i en presenttråd här på KS. Tipset var att ge bort en kalender där givaren varje månad planerat in små och större grejer att göra tillsammans. Det var väldigt uppskattat av min fru men kanske inte riktigt 30-års material. Min fru är också trädgårdsintresserad så jag ordnade så att hon fick gå en trädgårdskurs under några månader på kvällstid. Var en mycket lyckad gåva som jag hittade via en lokal florist. Satte fokus på hennes intressen och hon fick kunskap och inspiration.
 

Oreo

Omega
Kanske först knäcka vad som ligger mest i hennes intresse - kanske är det en klocka ändå. Fina ambitioner, hatten av!
 

Just4Fun

Breitling
Jag läste för ett gäng år sedan ett tips i en presenttråd här på KS. Tipset var att ge bort en kalender där givaren varje månad planerat in små och större grejer att göra tillsammans. Det var väldigt uppskattat av min fru men kanske inte riktigt 30-års material. Min fru är också trädgårdsintresserad så jag ordnade så att hon fick gå en trädgårdskurs under några månader på kvällstid. Var en mycket lyckad gåva som jag hittade via en lokal florist. Satte fokus på hennes intressen och hon fick kunskap och inspiration.
Tack för engagemang. Hade min flickvän fått en kalender där jag planerat in saker som svampplockning, bio, middag etc hade hon börjat gråta av lycka. Problemet är att det finns risk att jag inte kan hålla vad som står i kalendern. Jag jobbar väldigt mycket.

Trådgårdskurs tillsammans med en resa till London och besöka trädgårdar? Hon kommer bli överlycklig. Jag kör nog på det. Är väl bättre att göra henne glad än mig själv glad. Min tanke var att köpa en Rolex, Omega eller Cartier. Blir istället en trädgårdskurs och ett besök av en trädgård i London. Får försöka tajma med en PL-match också...

Tack!
 

Just4Fun

Breitling

Bilagor

  • 6D3E11A7-C0B7-467B-A71B-74C25234CC51.png
    6D3E11A7-C0B7-467B-A71B-74C25234CC51.png
    164.8 KB · Visningar: 19

Marshall

Omega
2-Faktor
Tack för engagemang. Hade min flickvän fått en kalender där jag planerat in saker som svampplockning, bio, middag etc hade hon börjat gråta av lycka. Problemet är att det finns risk att jag inte kan hålla vad som står i kalendern. Jag jobbar väldigt mycket.

Trådgårdskurs tillsammans med en resa till London och besöka trädgårdar? Hon kommer bli överlycklig. Jag kör nog på det. Är väl bättre att göra henne glad än mig själv glad. Min tanke var att köpa en Rolex, Omega eller Cartier. Blir istället en trädgårdskurs och ett besök av en trädgård i London. Får försöka tajma med en PL-match också...

Tack!

https://www.rhs.org.uk/shows-events/rhs-chelsea-flower-show/news/2021/autumn-chelsea

Nu vet du vilket datum du ska boka flyget..
 

Just4Fun

Breitling
Tack för engagemang. Hade min flickvän fått en kalender där jag planerat in saker som svampplockning, bio, middag etc hade hon börjat gråta av lycka. Problemet är att det finns risk att jag inte kan hålla vad som står i kalendern. Jag jobbar väldigt mycket.

Trådgårdskurs tillsammans med en resa till London och besöka trädgårdar? Hon kommer bli överlycklig. Jag kör nog på det. Är väl bättre att göra henne glad än mig själv glad. Min tanke var att köpa en Rolex, Omega eller Cartier. Blir istället en trädgårdskurs och ett besök av en trädgård i London. Får försöka tajma med en PL-match också...

Tack!
Wow, tack!
 

ahola

Omega
Herregud vilket engagemang.
Tack snälla!

Som vissa av er skriver så är det nog mer jag som vill att hon ska ha en klocka. Jag vill inte ge en resa, spa etc utan något som hon verkligen ska komma ihåg. Det behöver såklart inte vara en klocka men min fantasi flödar inte direkt.

För att beskriva henne lite mer så är hon min raka motsats. Hon är smart... jobbar på ett stort statligt bolag inom forskning. Hon är väldigt mån om miljön och tar hellre bussen än hennes hybridbil. Hon har noll intresse för mode och fashion. Hon har noll koll på ekonomi. Hennes största intresse är växter och grönsaker.

Beskrivningen ”mån om miljön” kopplar direkt tankarna till nya Cartier Tank Must som nyligen presenterades. Finns i soldriven variant med armband av icke-animaliskt läder tillverkade av bl a äpplen, vad jag förstår. Riktigt trevlig, innovativ och miljövänlig klocka, om nu stilen kan passa.

951E9D3D-1712-46CA-958C-4E0C3F361421.jpeg
 
Senast ändrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
Bra idé! Hon får kolla trädgårdar och under tiden går jag och kollar fotboll 😛

Skämt å sido. Detta vet jag att hon hade uppskattat otroligt mycket. Tack för en bra idé.
Världens största trädgårdsmässa, Chelsea Flower Show, går av stapeln i september. Min fru var där för två år sedan. Stark rekommendation - även på ett klockforum..
 

Lola

Breitling
Kan verkligen rekommendera en datejust two tone 36mm med tapestry dial! Bra pris med om du tar med plexiglas och inte safir (om du vill komma ner i pris). Annars är ju givetsvis safirglas det bästa!
Men där har du en stilren och unik klocka 😊
 
Topp