• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tjena folket, behöver er hjälp med en ovanlig och omvänd sak... Antar att man i vanliga fall väljer klocka först och sedan ev. arbandsbyte, men som rubriken lyder så är jag på jakt efter en snygg klocka som passar till mesh-armband... Jag har efter en tids beundran här på forumet börja älska Mesh-armband och behöver nu er hjälp med en klocka till detta. Har tittat lite på Oris Sixty-Five och Longines Legend Diver och älskar utseendena lika mycket men dock så har jag läst att ett glasbyte till longines kostar skjortan och detta har avskräckt mig lite :nailbiting:

Pris idé: ca 10k (max 15)

Tack på förhand. :)
 

Wiliamo

Panerai
Som du själv redan är inne på är det väl oftast robusta dykare som passar sig på mesh. Men det är ju å andra sidan subjektivt och en fråga om personlig smak och egna preferenser, på samma sätt att vissa vill förpesta sina dykare med läder vill någon annan klä sin 50-talsdresssre i ett mesh. I alla fall, jag har två personliga favoriter i det prissegment du anger, Certinan något under och Orisen något över 10k. Båda borde väl passa med mesh tänker jag. Möjligtvis knepigt att montera ett mesh på Orisen pga dess bandhorn men det kanske finns någon lösning. Är du inte helt anti att köpa begagnat kan du hitta någon dykare från Omega eller Tag Heuer för 10-15k, håll utkik i köp- och säljdelen här på forumet så dyker nog något upp inom sin tid :) lycka till!
image.jpeg

image.jpeg
 

jabla

Sarlacc
Har många lyckade bilder på Rolex med mesh men orkar inte leta idag så ber att få återkomma.
 
Som du själv redan är inne på är det väl oftast robusta dykare som passar sig på mesh. Men det är ju å andra sidan subjektivt och en fråga om personlig smak och egna preferenser, på samma sätt att vissa vill förpesta sina dykare med läder vill någon annan klä sin 50-talsdresssre i ett mesh. I alla fall, jag har två personliga favoriter i det prissegment du anger, Certinan något under och Orisen något över 10k. Båda borde väl passa med mesh tänker jag. Möjligtvis knepigt att montera ett mesh på Orisen pga dess bandhorn men det kanske finns någon lösning. Är du inte helt anti att köpa begagnat kan du hitta någon dykare från Omega eller Tag Heuer för 10-15k, håll utkik i köp- och säljdelen här på forumet så dyker nog något upp inom sin tid :) lycka till!
image.jpeg

image.jpeg

Tack så mycket, får hålla utkik, begagnad eller ny spelar ingen större roll imo...

image.jpg


Hittade den här på bildgoogle. Det blir nog en långkines ändå va?

Ja alltså den är ju så himla vacker :woot:

Den där var inte dum, Modell?

Att Longines glas skulle kosta skjortan har jag helt missat?!
Å andra sidan ,,planerar du ha sönder orginalglaset?

haha med mig vet man aldrig ;) ne men har läst att glaset ligger runt 6-8k vilket är 50% av vad en beggad kostar :(
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tråkigt svar jag vet men det är helt enkelt en smakfråga! Det finns dressare och dykare som passar hur bra som helst till mesh! Båda kan även passa lika bra på läder, det är som sagt bara en smakfråga.
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Legend divern helt klart.

Den har ju kupat safirglas så glasbyte skulle inte oroa mig i första hand?

Men den är grym på mesh, men den kräver lite handled då den är bred från lug till lug så att säga :)

Med vänlig hälsning Robin
 
Legend divern helt klart.

Den har ju kupat safirglas så glasbyte skulle inte oroa mig i första hand?

Men den är grym på mesh, men den kräver lite handled då den är bred från lug till lug så att säga :)

Med vänlig hälsning Robin

får nog besöka någon AD eller besöka någon som besitter en för att se om den passar :D

Dynamic chrono kanske?
Snapchat-2274699352688893886.jpg
Har sedan igår kväll läst igenom alla 73 sidor i Speedmaster-tråden och kan säga att jag är kär på nytt :bookworm: men får nog bli en mellanlandning ändå på Longines eller Oris.. dock var den där snygg men inte den snyggaste :angel:
 
Topp