• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka till sambo. Vilken?

Hej alla! Jag går i tankarna att köpa en klocka till min sambo i present. Han tycker om dykarklockor och har en Seiko & en Certina sedan innan. Hans preferenser är safirglas, minst 20 atm, automatisk. Prisklassen ligger runt 4-7k kronor. Har kollat lite på Orient Kamasu-serien. Vad tror ni om detta? Har ni andra bra förslag som uppfyller alla dessa krav? Har även kollat lite på Citizen.

Gå direkt på en Seiko istället. Seiko King Turtle är prisvärda och har bättre finish än de vanliga Turtle-modellerna. De har dessutom safirglas om det är viktigt.

Hej alla! Jag går i tankarna att köpa en klocka till min sambo i present. Han tycker om dykarklockor och har en Seiko & en Certina sedan innan. Hans preferenser är safirglas, minst 20 atm, automatisk. Prisklassen ligger runt 4-7k kronor. Har kollat lite på Orient Kamasu-serien. Vad tror ni om detta? Har ni andra bra förslag som uppfyller alla dessa krav? Har även kollat lite på Citizen.
I den prisklassen är Seiko och Certina bäst skulle jag säga, som han redan äger. Kolla även på Seiko 5 GMT modellerna, det är inte renodlade dykare men har lite samma look.
IMG_2215.webp

Du har alltid en Tissot seastar 1000 40mm också att välja på i runt den prisklassen är visserligen kvarts dock
1786609714316.webp

Om han redan äger en Seiko och en Certina så kanske det kan vara kul med något annat. Det finns något som kallas microbrands inom klockvärlden och det är helt enkelt lite mindre märken som inte riktigt är lika stora/kända som de större märkena. Där får man oftast väldigt mycket klocka för pengarna och i många fall lite mer vågad design.

Ett tips kan vara Baltic, ex: https://baltic-watches.com/en/collections/aquascaphe
Ligger kanske precis över din budget men en väldigt trevlig klocka för pengarna.

1786621754224.webp

Google eller sök på Microbrand divers på typ youtube så lär det dyka upp massa tips.

Sambon ställde en fråga den 12:e juni och har inte synts till sedan dess. Känns lite meningslöst att ge några tips här.

Tillbaka
Topp