• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till sambo

martaSM30

Audemars
Jag tycker verkligen inte att man skall köpa en dyr klocka till någon som inte är klockintresserad. Man kan köpa något fint och bra som inte kostar tiotusentals kronor, om det faller i god jord kan man alltid köpa nåt dyrare sen.

Jag slår ett slag för denna tank som jag rekommenderat till två väninnor som båda är mycket nöjda. (SUP250P1)

1000003152.jpg
+1 på den. Syrran fick typ samma men guldfärgad tavla, blev mkt uppskattad:

FullSizeRender.jpeg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Grattis! 🙌

Som sagts innan: vill hon och kommer hon använda en klocka och till vilket syfte?

Om svaret på ovan är ja, kommer hon känna sig bekväm med blöjbyte och allt vad småbarnsår innebär med resp klocka på?

Risken är att hon upplever den som opraktisk och sedan låter den ligga oanvänd.
Finns ingen som orkar ta på och av en klocka än mindre med läderarmband med runt 10+ blöjbyten om dagen. 🤷🏻‍♂️

Och kommer klockan att vara i vägen eller upplevas som kantig och klumpig?
Utifrån användandet med småbarn vad var din egen erfarenhet under småbarnsåren? Tänk nu på att din sambo kommer ta den mer känsliga och krävande perioden 😅

Utifrån användande:
Rolex; kul och gångbar generellt sett som beater.
Cartier; ge den som ett smycke med betoning att den kan användas när det känns bekvämt.

Eftersom det är hennes första klocka så tror jag det kan vara bra att uttrycka förståelse för att den inte behöver använda nu så hon känner sig ”tvungen”. Utan mer en kul grej när hon väl använder den.
Men som sagt du känner henne bäst. 🙂
 

Putteman

Cartier
Hej, behvöer lite tips på en klocka till min tjej. Hon äger ingen för tillfället så de blir hennes första. Har en budget på ca 10k.
Som någon sa så är Sjöö Sandström RSC perfekt. 32 mm är kvarts och för många en bra feminin storlek.

Jag köpte en Longines Conquest med dia tavla i 28,5 till frun. Blev jäkligt prisvärt som lätt begagnad. Kan användas till allt.
IMG_1399.jpeg
 

Chun

Omega
2-Faktor
Röstar också på Cartier Tank då jag tror att den tilltalas av många. För icke klockintresserade är nog quartz att föredra då man slipper mekket med att ställa om klockan varje gång den legat för länge. Skulle därför föreslå Cartier Tank must solarbeat då slipper man även batteribytet. En riktig go to klocka.
 

zbo1980

Omega
Hej,
Köpte en Cartier till min sambo men armbandet är kort. Saknar en länk. Om någon har en att sälja eller ha tips vad man kan köpa det meddela gärna.
 

Bilagor

  • IMG_1410.jpeg
    IMG_1410.jpeg
    530.8 KB · Visningar: 5
  • IMG_1412.jpeg
    IMG_1412.jpeg
    345.1 KB · Visningar: 4

Vardek

Cartier
2-Faktor
Hej,
Köpte en Cartier till min sambo men armbandet är kort. Saknar en länk. Om någon har en att sälja eller ha tips vad man kan köpa det meddela gärna.

Cartier har väl en egen butik vid Norrmalmstorg typ i den lilla minigallerian där(minns inte vad den heter) så bäst är väl att titta in där och fråga. Kan kosta allt från 500-1000kr med extra länkbitar är min erfarenhet.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Cartier har väl en egen butik vid Norrmalmstorg typ i den lilla minigallerian där(minns inte vad den heter) så bäst är väl att titta in där och fråga. Kan kosta allt från 500-1000kr med extra länkbitar är min erfarenhet.
Frågade vad de tog för en extra länkbit till en panthere, minns tyvärr inte vad jag fick för svar men det var betydligt mer än 1 000 kr.
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Frågade vad de tog för en extra länkbit till en panthere, minns tyvärr inte vad jag fick för svar men det var betydligt mer än 1 000 kr.

Är inte den länken mer komplex än OPs dock? Vad jag förstått beror det lite på det. Vissa Breitling länkar tar de ju nästan 3 papp för också. Länkbit till Speedmaster var väl ca 600kr senast jag hörde för att jämföras med. Skadar ju i vart fall inte att gå in att fråga så får han ta ställning men du har rätt i att det absolut kan bli ännu mer kostsamt om man har otur.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Är inte den länken mer komplex än OPs dock? Vad jag förstått beror det lite på det. Vissa Breitling länkar tar de ju nästan 3 papp för också. Länkbit till Speedmaster var väl ca 600kr senast jag hörde för att jämföras med. Skadar ju i vart fall inte att gå in att fråga så får han ta ställning men du har rätt i att det absolut kan bli ännu mer kostsamt om man har otur.
Vet inte hur pass komplex länken till en panthere är. Vet bara att det inte var billigt.
 

PitchW

Breitling
Trevlig storlek på denna:
IMG_5480.jpeg


d

Trevlig storlek på denna:
IMG_5480.jpeg


Den va inte pjåkig tack!
Royal steel 36 om automat känns rätt. Royal steel 32 om kvarts är grejen
Tack för förslaget ska kolla på den med!
 
Topp