• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till Smoking

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ok, nu har vi slabbat färdigt med ostronen (jag är en mästare numera på att öppna!) och klätt oss för middag och nyårsfirande i Paris. Smokingen är på och årets smokingklocka, JLC Duoplan, 1930-tal (med ursprung från Paris!) är på.
IMG_7784.JPG


IMG_7785.JPG

Nyknuten fluga (på första försöket!)

IMG_7786.JPG

Emaljmanschettknappar i Parisiskt tema.

IMG_7778.JPG

Frun är vackrare än någonsin. WG Juvenian med diamanter på (tack @Daniel Mathisen för renoveringen!)

IMG_7793.JPG


Nu skall det bli supé och en massa champagne. Livet är bra. Gott nytt år på er!
Grymt! Missat den isade Juvenian, sitter perfekt den med!
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Ok, nu har vi slabbat färdigt med ostronen (jag är en mästare numera på att öppna!) och klätt oss för middag och nyårsfirande i Paris. Smokingen är på och årets smokingklocka, JLC Duoplan, 1930-tal (med ursprung från Paris!) är på.
IMG_7784.JPG


IMG_7785.JPG

Nyknuten fluga (på första försöket!)

IMG_7786.JPG

Emaljmanschettknappar i Parisiskt tema.

IMG_7778.JPG

Frun är vackrare än någonsin. WG Juvenian med diamanter på (tack @Daniel Mathisen för renoveringen!)

IMG_7793.JPG


Nu skall det bli supé och en massa champagne. Livet är bra. Gott nytt år på er!
Väl rutet broder!
IMG_4963.JPG
 
Ok, nu har vi slabbat färdigt med ostronen (jag är en mästare numera på att öppna!) och klätt oss för middag och nyårsfirande i Paris. Smokingen är på och årets smokingklocka, JLC Duoplan, 1930-tal (med ursprung från Paris!) är på.
IMG_7784.JPG


IMG_7785.JPG

Nyknuten fluga (på första försöket!)

IMG_7786.JPG

Emaljmanschettknappar i Parisiskt tema.

IMG_7778.JPG

Frun är vackrare än någonsin. WG Juvenian med diamanter på (tack @Daniel Mathisen för renoveringen!)

IMG_7793.JPG


Nu skall det bli supé och en massa champagne. Livet är bra. Gott nytt år på er!
Så jäkla snygga! Ha en grym kväll i Paris nu!
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
LA DINKA SÜLWESTER
A. Tennyfilio/E. Fredino

Ding, dinka, dong in tuff sülwesternatta
al boreal neon et terrans glace;
antiko anno kojas quasi kass…
ding rekviem sür akva et rabatta.

Ding in novella et dong wæck senilo
in tremulant annal-moment primær.
Ding wæck la bluff ex tellus’ landamær,
et dong in pravda pro noj instabilo.
.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Grymt! Missat den isade Juvenian, sitter perfekt den med!
Ja, Juvenian passar bra in vid ett sådant här tillfälle. Måste vara något av en kvinnas perfekta klocka till smokingmiddag (aftonklänning/cocktail middag?).
Jag köpte den för ett par år sedan och den har använts sporadiskt. Men vid ett tillfälle hon tog fram klockan till fest fungerade den plötsligt inte. Det visade sig att den hade aningen rostat invändigt, troligtvis någon droppe som letat sig in via kronan. Det var även servicebehov så jag frågade @Daniel Mathisen om han kunde titta på den. Nu mins jag inte vilket ETA verk det var i den men jag tror vi daterade klockan till sjuttiotal. Daniel fick i vilket fall som hitta ett donatorverk för att lyckas fixa upp klockan.
Klockan är i vitguld med ca två karat diamanter. Tavlan en sk mysterié utan index. 19mm bandbredd. En vacker sak. När det gäller damur kan man verkligen göra prisvärda fynd. Denna gav jag 4500 plus kommission. Försök hitta en ny motsvarande för under 100000!
IMG_7840.JPG
IMG_7843.JPG
IMG_7847.JPG
IMG_7848.JPG
 
Ja, Juvenian passar bra in vid ett sådant här tillfälle. Måste vara något av en kvinnas perfekta klocka till smokingmiddag (aftonklänning/cocktail middag?).
Jag köpte den för ett par år sedan och den har använts sporadiskt. Men vid ett tillfälle hon tog fram klockan till fest fungerade den plötsligt inte. Det visade sig att den hade aningen rostat invändigt, troligtvis någon droppe som letat sig in via kronan. Det var även servicebehov så jag frågade @Daniel Mathisen om han kunde titta på den. Nu mins jag inte vilket ETA verk det var i den men jag tror vi daterade klockan till sjuttiotal. Daniel fick i vilket fall som hitta ett donatorverk för att lyckas fixa upp klockan.
Klockan är i vitguld med ca två karat diamanter. Tavlan en sk mysterié utan index. 19mm bandbredd. En vacker sak. När det gäller damur kan man verkligen göra prisvärda fynd. Denna gav jag 4500 plus kommission. Försök hitta en ny motsvarande för under 100000!
IMG_7840.JPG
IMG_7843.JPG
IMG_7847.JPG
IMG_7848.JPG
En väldigt fin sak det där. Det sitter ett ETA 2512-1 i den. Det verkar som att den återfinns i många gamla Cartier.
Den där vattendroppen hade spridit sig som en löpeld, fick ju byta hela löpverket. ;)
IMG_7962.JPG

(En kass mobilbild på verket utan balans)

Daniel
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jag måste bara poängtera att jag gillar Sylvesters stil (inget för mig dock) och tycker hans klockval till smokingen funkar iaf om man heter Stallone i efternamn. Plus golden globe är ju galej :)
 

Oniel

Panerai
Kul tråd! Även om nyår och ledighet är över så är ju varje dag en smokingdag ;) mina personliga favoriter är Reverso och Tank ! Tank är en klocka jag hoppas kunna köpa hyfsat snart!!
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Nu äger jag ingen smoking, och därtill är jag ordentligt förkyld idag så det blir firande med familjen.
Men annars skulle jag burit denna enkla Universal Geneve.
Känns lite futtigt i detta sällskap, men klart bättre än en datejust till smoking. (Se diskussion från 2016 tidigare i tråden)

IMG_20181231_140631.jpg
 
Topp