• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka till tonåring-

Den här är inköpt, betald för och kommer att bli min dotters när hon konfirmeras 2021 :)
image.jpeg

Bilden är exklusivt tagen av @Aurum
Ingen dålig present!

Det blir absolut ingen Michel Kors eller Gant. Det är min systers son för att klargöra. Kan nog starta ett klockintresse om jag lyckas hitta rätt klocka. Men tror det blir Seiko. Vill köpa nytt denna gång. Certina känns tråkigare än seiko för mig om det inte är en Super Ph vi snackar om :)
Tack igen för alla förslag.

Det blir absolut ingen Michel Kors eller Gant. Det är min systers son för att klargöra. Kan nog starta ett klockintresse om jag lyckas hitta rätt klocka. Men tror det blir Seiko. Vill köpa nytt denna gång. Certina känns tråkigare än seiko för mig om det inte är en Super Ph vi snackar om :)
Tack igen för alla förslag.
Amen vad faen, om kan jag som är garanterat en av de fattigare här på detta LYXFORUM så kan fan du också !

Senast ändrad:
Lite OT, sorry!
Bilden är tagen av mig :) https://klocksnack.se/threads/sarb017-plågar-mig.50354/page-22#post-1960050
Sjukt skumt (och kul) att se den poppa upp här och där utan att man själv har delat den!

För övrigt håller jag med, Alpinisten är en skojig och prisvärd klocka och verkar stämma in rätt bra på beskrivingen. Frågan är väl om grabben kommer tycka att den är snygg och charmig eller raka motsatsen, äcklig och ful... Omöjligt att säga innan han har sett den själv :D
Haha kul! bland det första som dök upp när jag googlade :D

Den här borde väl fylla upp dom flesta kriterier?
40mm, klassisk och stilren, gulddetaljer och under 5000kr.

Bonus är ett automatverk med 80h kraftreserv.

C983A55E-4066-444F-9054-FBD7F592C315.jpeg

Trots att de inte produceras längre så vill jag tro att de inte är knepiga att få tag på. Speciellt inte för 3-4k! Den svarttavlade är riktigt fin.. Även med 100wr

Seiko SARB (033/035)
seiko-SARB033-06.jpg

Seiko-Sarbs-Black-and-White.jpg

Tillbaka
Topp