• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka under 10tusen automatiskt urverk

eeemiil

Omega
Tjenare, är ute efter en sjysst klocka med stållänk för under 10 med automatiskt urverk, funderar just nu mestadels på en Longines. Men är det någon som har nått förslag på någon annan klocka av annat märke som man borde överlägga? Med vänlig hälsning, Emil . Tacksam för all hjälp !
 
Glycine Combat SUB eller valfri Seiko/Orient om du vill få pengar över.

3863_18ATO-1.jpg
 

svesam

Rolex
Tjenare, är ute efter en sjysst klocka med stållänk för under 10 med automatiskt urverk, funderar just nu mestadels på en Longines. Men är det någon som har nått förslag på någon annan klocka av annat märke som man borde överlägga? Med vänlig hälsning, Emil . Tacksam för all hjälp !

Standardsvar 1a från mig lyder Breitling SuperOcean A17345 eller 17360
Hittas beggade för runt 10-lappen och är galet mycket klocka för pengen.

Bild på min gamla A17345
imageGOFPVCYP.jpg
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Certina DS Action är ju ett givet tips. Stabilt urverk och bra finish för pengarna! Kan handlas på exempelvis klockia.se.
Träliga är att den har 21 mm luggar vilket gör det något knepigare att hitta exempelvis nato-band för variation, dessutom tyckte ja att låset var lite träligt. I övrigt en grym klocka som jag verkligen kan rekommendera!
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Drar en lans för Seiko-dinkorna. Bra, snygga och förbannat prisvärda. Yrkesskadad som man är tänker man alltid på livstidskostnad, då blir helt enkelt första servicen något man alltid ska räkna in i anskaffningspriset.
 

DrDre

Patek
Om du kan sträcka din budget med ngn tusenlapp (eller två kanske) och kan tänka dig att köpa beg, så tycker jag det finns två skitsnygga dykare du skulle ta en titt på:

Oris 65
Oris-Divers-Sixty-Five-5.jpg


Och Longines Legend Diver
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
På Chrono24 kan det ibland ligga någon äldre automatisk Girard Perregaux kronograf för runt 10an
Modellerna Richeville och 7000 tex
Räcker också till en breitling colt eller med lite tur en chronomat fast utan stållänk isåfall
Omega seamaster bond kanske ? ( om du in tänka dig begagnade klockor )
 

eeemiil

Omega
Kul att så många engagerat sig och kommit upp med massa snygga alternativ, googlar på högvarv för att hitta info/Bilder osv på de olika klockorna , inte bestämt mig än med andra ord , hehe .
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
DSC_7582.jpg
Marathon GSAR, perfekt köp under 10k. Glöm inte länken till, den är helt suverän. Dubbelskruvad. Både originellt fasad och störtbekväm. Att det medföljande gummit luktar vanlig är en bonus. Jag har tyvärr sålt min andra men kommer köpa en ny, med nya tavlan troligen. :)
 
Senast ändrad:

Wiliamo

Panerai
Vill slå ett slag för en Certina DS Action Diver:
image.jpg

ETA 2824-2, ett robust case och allmänt snygg dykare för en bra peng. Värt att kolla upp!
 
Senast ändrad:
Topp