• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan du aldrig säljer!

Henryandy

Cartier
Har du någon klocka i samlingen som du aldrig kommer sälja?
Jag har denna som jag svurit aldrig ska säljas utan överlåtas till sonen. Har även andra som troligen aldrig kommer säljas men denna är verkligen ristad i sten som "Not for Sale" :)

Så vad har ni för helig gral i lådan? Vad kommer vi aldrig få se i "Köp och Sälj"?
Var försiktig, när den väl postats här så är den kvar i samlingen för evigt ;);)

 

Frobomm

Omega
Har lärt mig att inte mer säga att "den här kommer jag aldrig sälja", då jag insett att jag troligtvis inte kommer hålla det.
Min första Rolex sa jag det om, "min första Rolex kommer jag aldrig sälja". Men det tog inte så lång tid innan en annan Rolex kändes mer rätt och vips så var den första borta :)
Fast min Certina guldklocka jag ärvt av min morfar kommer jag aldrig sälja, affektionsvärde står högre än all valuta.
 

Oew

Rolex
Denna är definitivt en keeper!
image.jpeg
 

Henryandy

Cartier
Idén är att posta klockan som just är en bestämd keeper. Finns det andra än jag som vågar säga att detta verkligen är en keeper?

Att det finns många där ute som inte kan hålla sig vet vi redan :)
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Är nöjd med de fyra som finns i samlingen just nu. När jag blir sugen på nytt så får jag spara istället för att sälja av :) min förhoppning är att den tanken ska fungera, men man vet aldrig...
 

Skeeter

Panerai
Enkelt, alla!
Köper bara klockor jag vill ha och vill jag ha en till så köper jag den också, är prislappen stor får jag vänta längre med köp.
Så enkelt är det och som sagt, I'm not in the business of selling :)
 
D

Deleted member 1154

Guest
denna, hade den i 20års åldern, sålde den faktiskt men köpte tillbaka den när klockintresset började tillta, använder den exakt 0 dagar per år :)

men den säljs aldrig, har korsat atlanten och lite annat...

zzjpg-9212.jpg
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
När jag plockade upp klockintresset på allvar för ett antal år sedan så var Rolex 16600 klockan jag drömde om. Det blev några omvägar men till slut fick jag tag på en och den gör mig fortfarande glad varje gång jag använder den. Man ska aldrig säga aldrig men jag är mycket tveksam till att den någonsin kommer lämna min klocklåda.

20151220_124735.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Denna Seiko köpte farsan på Ur och Penn samma år jag föddes, 1970. När jag var sju bast tappade han bort den och 50kr utlovades i hittelön till den av oss ungar som hittade den. Några dar senare hittade jag den i snön ute, han hade tappat den när han skottade. Jag fick 50kr att spendera på krigsleksaker. Ett par månader senare gömde jag klockan och lyckades inkassera ännu en hittelön. Den klockan säljer jag nu till högstbjudande... Not!
image.png
 
Topp