• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan du bar mest 2015

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Eftersom @frere trots upprepat tjat vägrar starta en tråd i diskussionsdelen som matchar denna;
https://klocksnack.se/threads/klockan-du-bar-mest-under-2015.48408/ så startar jag nu tråden själv. :D

image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Den klocka jag bar mest under 2015 är garanterat min JLC Deep Sea Chrono. Köpte den i mars och den har varit hos tillverkaren i 3 månader men den vinner ändå. Vad jag än köper för ny klocka så hamnar denna på handleden igen efter några dagar varesig det är jobbdagar, husbyggardagar eller badsemester.

Så, vilken (singular) klocka har suttit mest på din handled under 2015?
 
Senast ändrad:

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Klockan jag burit mest måste nog vara min Sjöö&Sandström Skydiver på Läder.
Fotor_145165262044274.jpg

Speedyn ligger stark tvåa, men den har inte varit min så länge. Vist, skydivern är stor men man vänjer sig fort vid den. Den är inte perfekt men det är just det jag uppskattar med den.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Det är utan tvekan min seiko sumo. Jag var dock utan klocka under ca 4 månader då jag hade karpaltunnelsyndrom (innebär i princip att handen/händerna domnar bort helt). Inte så kul men så var det.
Jag har kört den på länk. Den är egentligel lite för stor för min smak, men annat är på väg in hoppas jag. Vi får väl se...
image.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Samma som varje jävla år sen jag blev klockintresserad på riktigt för en 5-6 år sedan. Ledsnar tydligen aldrig på SKX:en. :confused:
Den var dock hotad som handledsetta under några månader i början av året när jag precis hade inhandlat min Certina DS1 Day-Date.
1213.jpg
001.jpg
 

Måberg

Panerai
Tror i det stora hela att Seiko Velatura Chronographen fick allra mest tid under 2015. Ska försöka använda lite mer vintage 2016 :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
När jag tittade tillbaka på 2014 kom jag fram till att det var min Aqua Terra som jag använt mest, faktiskt den jag bär idag;
image.jpeg


För 2015 är det faktiskt också en Omega jag burit mest, min Speedmaster Broad Arrow. Den snygg, fint verk, tålig, bra storlek (optimalt proportionerlig), fantastisk boett och tycks passa på alla sorters band. Sportig men elegant. Har historiska kopplingar. En riktigt lyckad klocka som jag tycker mycket om.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Topp