• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan jag aldrig kom överens med...

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Är du mer rockerstukad måste det vara på länk, skinnbit är mer preppy typ Aurum och Fabian.
Ja, så kan det vara. Nu när jag tänker efter har jag inte riktigt blivit bekväm med skinband varken på speedy eller DJ. Ser bra ut på bild men inte på min arm, dessutom tycker jag inte det är speciellt bekvämt. Skinnato trivs jag dock med men det funkar ju inte på dress.
 

Bolio

Panerai
Den första var en 116660 som jag under en längre tid varit på jakt efter till slut hittade jag en och klockan var det absolut inget fel på och jag gillade den skarpt men efter ett tag började jag reta mig på länken som kändes på tok för smal. Och när den tanken satt sig kunde jag inte göra annat en flippa den. Hade den haft en annan länk hade jag lätt haft den kvar.

Den andra var en 216570 med vit tavla. Jag hade aldrig haft en klocka med vittavla och vart väll delvis påverkad här på KS där många pratat sig varma om dem. För mig funkade det inte alls och den fick gå vidare inom en vecka. Klockan utöver detta tyckte jag funkade kanon, härlig länk och storleken var perfekt hade jag köpt en med svart tavla hade den nog garanterat fått stanna ett bra tag till.
 

john b

Rolex
Lite billigare än andra exempel här.

ettupload.jpg


Klarade inte av bullhead-modeller alls. De var ganska hypade ett kort tag, men jag klarade inte av dem.

En annan besvikelse var ingenieur. Otroligt bra kvalitetskänsla. Men avsaknad av halvlänkbit eller mikrojustering gjorde att jag absolut inte kunde få den att sitta bra. Rätt topptung.

ritningmellan.jpg
 

vekktah

Cartier
Marathon gsar. Kronan åt upp min hand. För hög, fick inte länken att sitta perfekt. Synd, för bättre beater finns ju knappt.

Glycine airman. för hög (lug till lug) och för platt. Sjukt snygg på bild, satt inte bra på mig. Flippade efter kort tid.

Alla seiko jag haft.
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Alla med vit tavla. Tycker det är snyggt på bild. Funkar dock inte på mig. Likadant med blå tavlor.
Även allt på nato går oftast samma väg.
 

Ryttaren

Rolex
En annan besvikelse var ingenieur. Otroligt bra kvalitetskänsla. Men avsaknad av halvlänkbit eller mikrojustering gjorde att jag absolut inte kunde få den att sitta bra. Rätt topptung.

Jag köpte precis en just med farhågan över hur den kommer sitta pga tyngden. Jag har rätt smala handleder men får den att sitta kanonbra, länken är fantastisk. Dock underlättar det med platt handled. Så den bör definitivt testas innan köp.
Halvlänk kom med min och jag tror att det kom med vid nyköp iallafall.

/n
 

BME

Cartier
En Seiko SKX007 och en SKX009 som inköptes efter alla positiva omdömen som florerade för ett tag sedan.
Använde väl dem båda kanske 2 ggr innan de marinerades lite i en låda för att sedan flippas.
 

john b

Rolex
Jag köpte precis en just med farhågan över hur den kommer sitta pga tyngden. Jag har rätt smala handleder men får den att sitta kanonbra, länken är fantastisk. Dock underlättar det med platt handled. Så den bör definitivt testas innan köp.
Halvlänk kom med min och jag tror att det kom med vid nyköp iallafall.

/n

När jag tänker på det hade jag halvlänkbit, fick inte till det ändå tyvärr. För det är en fantastisk dinka.

Kalkylerad risk med klockor utan mikrojustering.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Givet att jag gillar Rolex, så är det fascinerande att två Submariners hastigt passerat... Men det beror nog mer på att jag hellre vill ha en vintage 5508... Också en Air-King av modernt snitt kom och gick ganska snabbt. Har haft någon Tudor som fått gå vidare. Har en nu, som ligger och blir vintage...

Har försökt mig på Omegas klassiska Speedmaster, men det faller alltid på att jag tycker att den är liiiite för stor för mig. Nyutgåvan i 39mm lockar dock...

A
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Det får nog bli iwc aquatimern.
För stor och tung men framförallt det välvda tjocka glaset som gav känslan av "kopia".
Annars en fantastisk klocka på många sätt.
/j
4ejybube.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Det får nog bli iwc aquatimern.
För stor och tung men framförallt det välvda tjocka glaset som gav känslan av "kopia".
Annars en fantastisk klocka på många sätt.
/j
4ejybube.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
Lustigt för 3536 är den klocka jag ägt längst och en av de jag saknar mest.

Snabbast flipp vet jag inte, förmodligen pam24 efter nån månad. Däremot märker jag att ett gäng modeller jag tidigare ägt och sakat nu letar sig tillbaka.
 
Topp