• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Peter75

Basic
Hej

Funderar på skaffa mig en ny vardagsklocka funderat på Tag Heuer aquaracer 41, Iwc aquatimer helst blå, Sjöö sandström world timer. Föredrar gummiarmband. Har idag en submariner från 2015 som jag tänkte sälja eller byta. Har ni lite pros and cons på de klockorna ovan ?
Tack

Hmm det var ganska olika val. Men tre av fyra är ju dykare o du gillar gummiband. Så en dykare bör det kanske vara. Men det finns ju så många fina sådana. Kolla in Stowa tex...eller Doxa 300t... Coolare än ovanstående i min bok.

Och förresten Sinn Ezm3 är ju en självklar kandidat också. (Den är ju dessutom så mycket mer än en bara dykare...)

Av de 3 du nämnt hade jag tittat närmare på IWCn samt Sjöö Sandströmen!
SS kanske är lite extra kul med tanke på att det är en svenskt märke med en skandinavisk touch över det hela! :)
Men om du letar efter en skön vardagsklocka hade jag också tittat närmare på en speedy, BB58 eller kanske 14270 eller 214270 mk2 om du letar efter den större varianten :)

Lycka till!

Edit: såg nu att du föredrog gummi.. :banghead:

Tack överväger också en seiko el ngt annat dykur innan jag vet vad jag vill ha. Vilken seiko e mest bang for the buck ?

AD418CF1-B6BE-45E6-B2AC-5AEF45CEB02B.gif

Byta en Sub mot en SS?

Antar att det är det du tänker göra, men försök att köpa något med dom överblivna pengarna endast så du slipper låna igen :)

Lycka till

Antar att det är det du tänker göra, men försök att köpa något med dom överblivna pengarna endast så du slipper låna igen :)

Lycka till
Det är nog vanligare än du tror att folk köper klockor på avbetalning. Detsamma gäller andra ”lyxvaror”; ringar, bilar, telefoner, stereo, tv, whatever. För att inte prata om boende.

Det är nog vanligare än du tror att folk köper klockor på avbetalning. Detsamma gäller andra ”lyxvaror”; ringar, bilar, telefoner, stereo, tv, whatever. För att inte prata om boende.
Ot, men: Boende känns oundviklig för de allra flesta. Och bo behöver vi. Resor, bilar och annat strunt kan vi diskutera vitsen att låna till.

Jag hoppas trådskaparen hittar vad han söker. Jag rekommenderar Zodiac.

Jag ska undvika att lägga värdering i detta men det är ju ofta ett recept på en ansträngd ekonomi.
Boende och bil kan ju gå skapligt om man har en robust ekonomi och inte går på övervärde.:)
Men OnT:
Som tidigare så finns det mycket skoj i 10k klassen och det ger en lagom balans i klocka vs övrigt :)

Tillbaka
Topp