• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

klockia.se ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Mitt tips är att ringa dom, är nog bättre att göra det. De är otroligt sega på att svara på mail ibland.
Ja, är nog bra att ringa.
Köpte själv en Gshock därifrån som jag försökte få lite leveransdatum på via mail. Det tog tyvärr alldeles för lång tid, trodde dom hade klockan på lager.
Skrev en halv neggig recension på prisjakt och där fick jag faktiskt svar från dom själva att det är bättre att ringa. :)
Misstag kan alla göra. Frågan är bara hur bra dom ordnar till det i slutändan...

Fick svar tillslut - de ber om ursäkt och tycker inte att det ska vara så. Eftersom de sitter på Gotland kan de inte buda eller påskynda leverans.

Jag returnerar klockan och beställer från Tid&doft istället... Så håller vi tummarna att den hinner komma!

Fick svar tillslut - de ber om ursäkt och tycker inte att det ska vara så. Eftersom de sitter på Gotland kan de inte buda eller påskynda leverans.

Jag returnerar klockan och beställer från Tid&doft istället... Så håller vi tummarna att den hinner komma!
Tid & Doft är trevliga att ha att göra med iaf.

De borde väl kunnat lösa det genom att skicka motsvarande länkbitar som de repat, typ från en liknande klocka av samma modell? De kommer ju ändå inte kunna sälja klockan till någon annan med repade länkbitar?

Alltså de hade ju chansen att "fixa" det. Och det var ju innan de skickade klockan... Att skicka iväg klockan i detta skick och hoppas att man inte upptäcker det - det är ett misstag som är svårt att "fixa". Att byta klockan är ju ett sätt ett lösa problemet - men de borde kontaktat mig direkt och gett mig chansen att beställa klockan från annat ställe. Nu blir det dels stressigt för mig samt otroligt mycket mer merarbete. Det handlar inte om någon smutskastning. Det handlar om att få råd - kanske var jag bara petig?

Update: Fick svar 23:34 igår.

De erbjuder sig att skicka en ny klocka och prata med han som kortat länken. Det största problemet är att jag ska överlämna den på fredag och det blir tajt att få hem den nya. De föreslår att jag ska lämna denna och sen byta den... Men då känner jag att jag lika gärna kan lämna en bild eller pengarna i ett kuvert...

Hoppas att de kan lösa det genom att buda över klockan!

Och nej, de behöver inte försöka sig på att korta länken...

klantigt ? -Ja!
men att gå ut med denna titel på en tråd,och sen hävda att "Det handlar inte om någon smutskastning"
blir lite tvetydigt i mina ögon.

tycker Klockia visar ansvar ,
lovar ny klocka och att ta tag i problemet som skapade det.
även den bästa kan klanta till det ,har hänt även våra högt ansedda forumsponsorer.

klantigt ? -Ja!
men att gå ut med denna titel på en tråd,och sen hävda att "Det handlar inte om någon smutskastning"

även den bästa kan klanta till det ,har hänt även våra högt ansedda forumsponsorer.
Jag tycker inte själva tråden är att smutskasta även om rubriken skrevs i viss affekt. Men jag förstår fortfarande inte hur man kan påstå sig vara en seriös klockhandlare när man skickar iväg något liknande. Får jag någon närmare förklaring på detta så lovar jag återkomma. I min värld ingen goodguy iaf.

klantigt ? -Ja!

Tycker inte att uttala sig om en negativ upplevelse av en viss handlare är smutskastning, rubriken kanske är lite magstark, men bilderna och texten representerar ju vederbörandes upplevelse av företaget.

Tycker inte att uttala sig om en negativ upplevelse av en viss handlare är smutskastning, rubriken kanske är lite magstark, men bilderna och texten representerar ju vederbörandes upplevelse av företaget.
Naturligtvis, kan/ska man berätta om en negativ upplevelse,
Men tycker man kan reda ut saken med den berörda parten,INNAN man skapar en tråd .
Har man efter det , inte fått upprättelse så är det fritt fram IMHO

Jag förstår inte diskussionen om att INTE hänga ut företag. Jag förstår om vi pratar om en privatperson, då ska man reda ut det först innan man eventuellt skriver en tråd om det. Men, nu snackar vi om ett företag som omsatte 34,3 miljoner kronor 2015. De får skylla sig själva, helt enkelt. Bra agerat av Klockia, det är inte det jag menar. Men företag ska få diskuteras fritt utan att folk ska kommentera det, tycker jag. Det är ju ändå vi konsumenter som har makten.

Spelar ingen roll om det är en AP eller Certina - Självklart ska det vara riktigt utfört.

Det är en som aldrig kortat en länk i hela sitt liv som verkar ha gjort detta. Tur att han/hon inte jobbar som kirurg i alla fall !

så otroligt klantigt att inte sätta ett sådant busenkelt jobb !

Ser ganska illa ut, håller med pöbeln om att skicka tillbaka klockan! Lite svårt om du ska ge bort den i present så pass snart, men du får kanske förklara läget istället :)

Har handlat flera ggr frön Klockia utan problem och även kört garantiärenden hos dem. Förklara läget så kommer de lösa situationen.

Senast ändrad:
Jag förstår inte diskussionen om att INTE hänga ut företag. Jag förstår om vi pratar om en privatperson, då ska man reda ut det först innan man eventuellt skriver en tråd om det. Men, nu snackar vi om ett företag som omsatte 34,3 miljoner kronor 2015. De får skylla sig själva, helt enkelt. Bra agerat av Klockia, det är inte det jag menar. Men företag ska få diskuteras fritt utan att folk ska kommentera det, tycker jag. Det är ju ändå vi konsumenter som har makten.

jo absolut ,men rubriken sätter liksom nivån i detta fall
var en liknande tråd om rob engström som levererat en repig ny rolex till en kund,
klantigt det med,,, men rob agerade liknade som klockia ,och kunden blev därefter nöjd
i det fallet skrevs tråden efter rob hade fått chansen att åtgärda problemet .
blir lite missvisande tycker jag när man i affekt häver sej på tangentbordet,,
klockia ÄR en bra handlare! men alla kan göra bort sej.

det som skiljer klockia från Riktiga klåpare är hur man hanterar missen när den väl uppstår.

Varför detta krypande för företaget? Tråden är skriven på ett föredömligt objektivt sätt och att man skulle dölja det som faktiskt har hänt förstår jag inte vilken nytta det gör.

Du har ändå öppetköp.... vad är problemet?

Ska man köpa presenter online då får man vara i god tid och en vecka är inte god tid. Man får räkna med fel leverans, längre postgång osv.

• Like
Reactions: PCB
var en liknande tråd om rob engström som levererat en repig ny rolex till en kund,
klantigt det med,,, men rob agerade liknade som klockia ,och kunden blev därefter nöjd

det som skiljer klockia från Riktiga klåpare är hur man hanterar missen när den väl uppstår.
Håller med. Så länge ett företag rättar till problemet utan att en tråd behövs ser jag inget fel med att man råkar göra något fel. Även urmakaren kan ju göra fel, och jag är helt säker på att Klockia inte lurar sina kunder - tvärtom kommer jag beställa en klocka därifrån inom kort :)

Senast ändrad:
  • Like
Varför detta krypande för företaget? Tråden är skriven på ett föredömligt objektivt sätt och att man skulle dölja det som faktiskt har hänt förstår jag inte vilken nytta det gör.
Handlar inte om att krypa,
Utan om att vara lite nyanserad.
Om man skulle såga alla företag som någon gång klantat sej, skulle det ju snart inte gå att köpa klockor någonstans,
Är ju tydligt här att kritiken, är uttalad i affekt
Och innan ens klockia fick en chans att rätta till sitt misstag,,så återigen,,,,

Riktig tavla klockia har gjort. !
Men dom har ju även erkänt både felet och felkällan,
På företag jobbar i regel människor, och vi gör tyvärr fel ibland.

Att det ens släpper ifrån sig den tyder ju på att de har bristande rutiner eller att de av någon anledning inte efterföljts i detta fall. Om någon misslyckats så brutalt med att korta länken så borde rimligtvis nästa steg i kedjan upptäckt det.
Hur man än vänder och vrider på det så blir ju kunden mer eller mindre lidande i slutändan. Visst, de reparerar delvis sitt misstag men samtidigt så har det krävt tid och möda av kunden. En rimlig kompensation hade jag förväntat mig.

Jag tycker absolut du/man ska skapa tråden när problemet uppstår så resterande forum-medlemmar i realtid kan följa kundhanteringen och service från bolaget. Jag håller också med om att alla kan göra fel, och det viktiga är hur man hanterar problemet när det väl uppstått. Men varför skulle det innebära att man måste vänta till efter situationen är löst för att skapa tråden?

Jag tycker absolut du/man ska skapa tråden när problemet uppstår så resterande forum-medlemmar i realtid kan följa kundhanteringen och service från bolaget. Jag håller också med om att alla kan göra fel, och det viktiga är hur man hanterar problemet när det väl uppstått. Men varför skulle det innebära att man måste vänta till efter situationen är löst för att skapa tråden?
Här var det mer personlig dilemma "vad ska TS göra?". Och det var inte frågan om att bolaget vägrade ta tillbaka klocka men det slutade med att bolaget fick ta skit.

Man har 14dagars öppet köp så vad är problemet?

• Like
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp