• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockköp från USA och ParcelPro

Dirac

Omega
Friends Of KS
Sitter och funderar på en klocka från USA. Har hört en hel del om Parcel Pro, men hur fungerar det egentligen i praktiken att försäkra en försändelse via dem? Vad är skillanden till att direkt anlita en firma som FedEx? Är det att vissa inte vill försäkra klockor och smycken?

Är det tex möjligt att få hem paketet försäkrat, men så att värdet inte framgår på/i själva paketet..?
 

Freddie L

Panerai
Varför vill du inte ha värdet på paketet?

När jag har fått paket skickade från världen utanför EU och Posten inte tydligt kunnat utläsa värdet, har de hållt kvar paketet och bett mig skicka in kvitto på inköpet.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Sitter och funderar på en klocka från USA. Har hört en hel del om Parcel Pro, men hur fungerar det egentligen i praktiken att försäkra en försändelse via dem? Vad är skillanden till att direkt anlita en firma som FedEx? Är det att vissa inte vill försäkra klockor och smycken?

Är det tex möjligt att få hem paketet försäkrat, men så att värdet inte framgår på/i själva paketet..?
Finns ett gäng trådar om just detta, sök lite så hittar du mycket matnyttigt.
Men en kort sammanfattning, parcel pro är ett tredjepartförsäkringsbolag om jag fattat det rätt. Dvs man kan försäkra transporter som dom själva inte tillhandahåller, tex Fedex, UPS, etc. Det dock vissa krav ang transporten, dessa vet jag inte men det går tyvärr inte att försäkra postens utrikespaket.

Om du ska köpa nåt från USA så antar jag att det är säljaren som ska försäkra paketet?

Det sista du nämner har jag ingen åsikt om, då det förmodligen är olagligt
 
Topp