• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocklåda egen design

Swede

Omega
2-Faktor
Hade lite planer på att klä insidan i läder först, men valde bara att lacka på denna.
kanske nästa blir läder eller sammet.
Jag testade själv något som heter ”flocking” - kanske hade varit något för dina ev byggen. Man lägger på ett lim på interiören som man vill klä och blåser/silar ett filtmaterial som är helt poröst. Krävdes några försök men blir ganska bra finish... Beror på limmet samt hur fint man kan fördela materialet. Kolla
 

Eldflugan

Omega
Jag testade själv något som heter ”flocking” - kanske hade varit något för dina ev byggen. Man lägger på ett lim på interiören som man vill klä och blåser/silar ett filtmaterial som är helt poröst. Krävdes några försök men blir ganska bra finish... Beror på limmet samt hur fint man kan fördela materialet. Kolla
Jo jag känner till metoden. Blir lite som insidan på en juvelask typ. Har prövat, men som du säger är det lite man får öva med innan det blir bra. Jag ville nog inte att just denna låda skulle bli ”för” fin om du förstår vad jag menar. Skulle kännas lite mer som ett hantverk.
 

Swede

Omega
2-Faktor
Jo jag känner till metoden. Blir lite som insidan på en juvelask typ. Har prövat, men som du säger är det lite man får öva med innan det blir bra. Jag ville nog inte att just denna låda skulle bli ”för” fin om du förstår vad jag menar. Skulle kännas lite mer som ett hantverk.
Absolut. Coolt projekt. Posta gärna mer om du ger dig på något. Alltid kul med inspiration 👌🏼
 
Topp