• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocklös i 9 timmar.

Vaknade för sent igår och glömde ta på mig en klocka när jag åkte till jobbet,
Vilken jävla dag!
Så tom och innehållslös. Inget att kasta blickarna på.
Handleden fick skrumpningsvärk av att inte vridas så ofta som den brukar.
Klockan i arbetsmobilen, märkte jag för första gången på 7 år, gick 3 timmar fel.
Klockorna på väggarna i skolan där jag arbetade igår är inte ordentligt synkade.
Retade mig på det hela dagen.
Tar med den här till jobbet idag.
PB180009.jpg

Nu djävlar ska det ticka!
Det här får inte hända igen :shock: Därför får denna ligga som reserv i byrålådan på jobbet.
87158f3c-12c5-4f00-a7ad-ff4b9d0af8f8_zps43735af5.jpg

Så infernaliskt otäckt det var!
Så härligt beroende jag är :D
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Du får ha en "nödklocka" på jobbet i en låda, en enklare batteridriven pjäs (e.g. swatch/g-shock). Ha den gärna i en inglasad ask, med texten "krossas vid nödfall" :lol:
 
JS_80 skrev:
Du får ha en "nödklocka" på jobbet i en låda, en enklare batteridriven pjäs (e.g. swatch/g-shock). Ha den gärna i en inglasad ask, med texten "krossas vid nödfall" :lol:

Batteriklockor går bort för mig.
Skall försöka fixa en nödlåda med krossbart glas. Fin idé!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
BluesmanV8 skrev:
JS_80 skrev:
Du får ha en "nödklocka" på jobbet i en låda, en enklare batteridriven pjäs (e.g. swatch/g-shock). Ha den gärna i en inglasad ask, med texten "krossas vid nödfall" :lol:

Batteriklockor går bort för mig.
Skall försöka fixa en nödlåda med krossbart glas. Fin idé!

Visa den inte för någon bara, då blir det raka spåret till psyket iförd tvångströja utan möjlighet att titta på klockan.
 
Arbetskamraterna är vana ;)
Olika klockor varje dag.
Gamla väckarur, lite antikt glas och keramik på kontoret. :ugeek:
Rörig säger dom, personligt säger jag.
Lycklig arbetare presterar bättre!
 
V

Viggen

Guest
He he, jäklar vad handikappad man känner sig utan en klocka på armen. Det är nästan som en del av ens själ har försvunnit. Att ha en resev på jobbet i nödfall är nog en bra idé. :)
 

Edin

Panerai
Det har hänt mig med. Jag har tom kommit fram till jobbet, märkt jag glömt klocka och då åkt hem för att det känns så naket..
 
Topp