• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockmässa Sverige

Nu när pandemin är på tillbakagång så borde det finnas intresse för en klockmässa för oss som vill gå omkring och känna på grejerna.
Själv bor jag i Skåne . Och jag undrar är det någon mässa på gång i riket?

Just nu surfar jag på auktionssidor. Nu senast Karl Johan auktioner , där har man ca 150 objekt ute . Sista buden kan läggas fram till 17 april.

Mässor om vi pratar ”high end” är inget du hittar i Sverige.
Däremot har ju AD’s inte sällan mindre tillställningar i butikerna för ”utvalda” kunder så håll ögonen öppna för sånt istället.

Nu när pandemin är på tillbakagång så borde det finnas intresse för en klockmässa för oss som vill gå omkring och känna på grejerna.
Själv bor jag i Skåne . Och jag undrar är det någon mässa på gång i riket?

Just nu surfar jag på auktionssidor. Nu senast Karl Johan auktioner , där har man ca 150 objekt ute . Sista buden kan läggas fram till 17 april.
Letar du efter en massa med nya klockor,eller efter auktionshus som har visningar?

Det forsta finns det val nagra stycken,(Basel,Watches and Wonders) men da far du nog vara beredd pa att resa da ingen tillverkare (SjoSandstrom mojligtvis?) lagger nagot sadant i Sverige vad jag vet
Menar du daremot ett evangemang ordnat av en AF sa bor det finnas och komma igang nu nar pandemirestriktioner havts. Men da ska man ju som du sager bli inbjuden ocksa,plus att du aterigen far vara beredd pa att resa.
Undantaget ar val om butiken har nagon tillstallning "in-house" dar vemsomhelst ar valkommen under oppettiderna.

Sista ar det val en hel hog som har. Kaplans Bukowskis och i stort sett vartenda lokalt auktionsverk kor val minst en klockauktion med forhandsvisning per ar om du bara vill ga och kika samt prova.

Watchout på Grand Hotel är väl det närmsta vi kommer mig veterligen... hölls 2019 sist... vet inte om det kommer igång igen nu efter pandemin
Minnet ar bra men kort....

Hur var det?
Var "vemsomhelst" valkommen under vissa tider utan forhandsanmalan,och pa kvallen blev det enbart inbjudna gaster.
Eller var det forhandsanmalan (som dock var oppen for "vemsomhelst" men man gjorde detta i Nymans butik) eller inbjudan som gallde aven under dagstid?

@FlipSwede Ja, vill minnas att alla var välkomna utan föranmälan mellan några obskyra klockslag, typ mellan 12-15 (lr något i den stilen). Dvs när alla ”vanliga knegare” har arbetstid och ändå inte kan komma. Var väl deras sätt att sålla lite. Hur det var på kvällen har jag dock inget minne av

Vet inte var du bor men i Sthlm och GBG brukar det vara något event/år med enskilda butiker eller tillverkare i alla fall.

Både Baselworld och watches and wonders behövs inbjudan till för att det ska vara värt att besöka. W&W kommer man inte ens in på mässområdet utan inbjudan.

Watchout på Grand Hotel är väl det närmsta vi kommer mig veterligen... hölls 2019 sist... vet inte om det kommer igång igen nu efter pandemin
De hade ett förra året också...

Vet inte var du bor men i Sthlm och GBG brukar det vara något event/år med enskilda butiker eller tillverkare i alla fall.

Både Baselworld och watches and wonders behövs inbjudan till för att det ska vara värt att besöka. W&W kommer man inte ens in på mässområdet utan inbjudan.
Skulle inte forumet/vi på forumet skapa en egen KS mässa? Hade varit kul att träffa alla bara nicket, och känna och klämma på en del trevliga klockor dessutom. Spontant tror jag ett intresse skulle finnas.

Skulle inte forumet/vi på forumet skapa en egen KS mässa? Hade varit kul att träffa alla bara nicket, och känna och klämma på en del trevliga klockor dessutom. Spontant tror jag ett intresse skulle finnas.
Det har ju hänt massvis av gånger, dock innan pandemin. KS brukade ha en årlig fest.

Vi brukar även ha ungefär ett Seiko/GS-event/år och @ERIKSON URHANDEL brukar ha Breitling-event hos Breitling. Vi har även haft Breitling-event hos Bergströms i GBG, samt butiksevent hos Mårtenssons i Halmstad, hos Hanssons i GBG, samt hos Mårtenssons i GBG.

Hvis Oslo er et alternativ er Oslo Watch Fair et must. Mange merker deltar og man får anledning å se og prøve alt man vill. :)

Å fan! Missade det helt och hållet

Stockholm Time?

Enbart skandinaviska klockor. Jag ska lätt dit!

Stockholm Time?

Enbart skandinaviska klockor. Jag ska lätt dit!

Det är inte bara skandinaviska klockor, utan även finska och isländska. Nordiska klockor, alltså.

Det borde heta Watches of the Nordics.

Senast ändrad:
Det verkar inte som att något nytt event planeras i närtid som jag förstått det. Däremot tror jag Nymans/Krons (som höll i det) kommer göra mer och mer grejer direkt med vissa märken. Men ja det var väl öppet för allmänheten på fredag efter middag och under lördagen har jag för mig.
W&W öppnade ett par dagar för allmänheten förra året. Däremot har jag för mig att det kostade en njure att köpa biljett (om man ens kunde få tag i en).

Ja fast det var ju deras jubileumsevent.

Tillbaka
Topp