• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor från -57, -65 & - 98

Lüning

Omega
Hej,

Jag letar efter klockor från följande årtal för under 10k. Är det någon som har några bra tips på fina klockor? :)

1957 - 1965 - 1998
 

frere

Audemars
2-Faktor
Sökfunktioner i all ära men det är väl roligare att ge lite mer specifika tips på klockor som känns typiska för årtalen?

1998 är enklast: omega seamaster 300 ”bond” i blått, det sena 90-talets mest ikoniska klocka och ett givet val.
1958 känns också omega: kolla in tråden om 50-talets seamasters i vintagehörnan!
1965 är svårast. Klockornas guldålder då allt coolt peakade, men tyvärr är priserna också därefter idag. Certina ds ger dock en tidstypisk sportklocka i bra skick för 10k. Även här finns en fin vintagetråd att plöja!
 

Lüning

Omega
Sökfunktioner i all ära men det är väl roligare att ge lite mer specifika tips på klockor som känns typiska för årtalen?

1998 är enklast: omega seamaster 300 ”bond” i blått, det sena 90-talets mest ikoniska klocka och ett givet val.
1958 känns också omega: kolla in tråden om 50-talets seamasters i vintagehörnan!
1965 är svårast. Klockornas guldålder då allt coolt peakade, men tyvärr är priserna också därefter idag. Certina ds ger dock en tidstypisk sportklocka i bra skick för 10k. Även här finns en fin vintagetråd att plöja!

Tack! Precis sådant här jag ville ha, ska kolla efter lite. Att man kan söka på årtal i Chrono24 förstår jag själv. Uppskattar dock alla som har svarat! :)
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Håller med @frere på DS och 50-tals Seamaster, men hade nog personligen satsat på något annat från 90-talet, kanske en Cartier Santos eller Panthere! :)

Edit: Missade 10k, då är Seamastern bättre. :)
 
Senast ändrad:

Lüning

Omega
Topp