• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor från Leica.

Vad tror ni om dessa? https://www.hodinkee.com/articles/leica-watch-l1-l2-introducing

Leica-10.jpg
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Tyska klockor? Kul. Leica är ju kända för sina kameror och mikroskop. De kommer säkert att ha hög kvalite i sin klockor, men för 100 000 kr tycker jag att finns det mycket annat som slår det här.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Var ju inte superupphetsande klockor direkt. Framförallt inte för 100k. Lite mer ädelmetaller hade de väl i alla fall kunnat trycka in. Kul att de vågar dock!
 
Jag tycker dom var rätt snygga och hade en del kul detaljer men inte till det priset. Något för stora också för min smak förresten.
 

xmb216bc

Panerai
Snygga o dyra, läcker funktion för ställa tiden. Men "skomakare bliv vid din läst"
Är ju trots allt deras optik de blivit kända för
 

Ola G

Cartier
Inget fel på klockorna men, varför?
Ser ut som on Nomos-replika men för minst femdubbla priset
Med vänlig hälsning
Ola G
 

Akerhage

Cartier
Gött att gå in med 100k-klassen direkt när man tidigare inte har något på klockmarknaden :)
Ful klocka, dyrt pris.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Målgruppen finns säkert, välbeställda Leica-entusiaster... Fina men som sagt, halva priset hade kanske varit rimligt. Varför har den inte denna logga?
215601EF-1318-4194-AAAC-6C006B922BE6.png
 

Fjärvik

Omega
Leica var från början en kameratillverkare, inte ett lyxmärke. De sista 20 åren ungefär så har det ändrat sig och företaget är mer och mer inriktat på branding. Men om vi återgår till den tid då kameran var ett verktyg, då kanske en redan existerande tool-watch duger till den? ;-)
_1PG4991.jpg
 

jhes

Omega
Leicas fotoutrustningen har alltid varit topp, men har svårt nu med digitaliseringen, dessutom har priserna alltid haft en siffra för mycket, och det verkar gälla även nu med klockor.
 
Topp