• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

mmh

Panerai
2-Faktor
Tvåa på bollen tydligen...men väldigt fin omega i LaLa Land. Kan någon identifiera den närmare? Seamaster? Referens? Årtal?
IMG_2438.JPG
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
La la land, Ryan Gosling bär vintage omega (40-50 tal?)

Ryan-Gosling-in-La-La-Land-845x563.jpg
IMG_20170202_223203_071.jpg

Grym film men jag förstår om den inte är för alla...

ska se jag diggar ryan!

PSX_20170202_214340.jpg
Di Caprios guld-Tag (3000?) från Wolf of Wallstreet har varit uppe ett par gånger men nu när jag ser om filmen ser jag att han även här en vittavlad. Någon som vet vad det är? Tag är väl givet, men ref?
PSX_20170202_213633.jpg
ja. jag har skrivit det i någon wolf of wall street tråd för några år sedan. sök så hittar du det.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Billions är ju en skön serie och där det frossas i Cartier under de första två säsongerna. Sedan dyker även AP upp under säsong 3.
 

Oniel

Panerai
Om det redan har behandlats i tråden ber jag om ursäkt men någon som har koll på vad Barney bär i how i meet your mother? Kollat lite och ser ut som en submariner i några avsnitt och någon form av dressklocka i andra. Cartier eller JL kanske?
 

Igge

Panerai
Men nu blir jag glad över att höra att det fins fler säsonger av den serien. Jag har endast sätt den första som gick på svt, dags att börja leta, vart ser ni dom?
 

Mark-IX

Cartier
Var det någon som såg avslutningen på tv-serien Melodifestvalen igår kväll? (inte jag - men jag läste tidningen nu på morgonen) Vilken klocka hade Robin Bengtsson i Eurovision-finalen?
IMG_3790.jpg
Ser ut som om det blivit sent... :D
 
Senast ändrad:

Jolly

Cartier
Kan inte vara den enda som börjat knarka den senaste säsongen av House of Cards, det har ju diskuterats tidigare, men är det några nya klockor i den senaste säsongen ? Doug kör sin bratte, Joel kör sin Panerai, något annat nytt?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Kan inte vara den enda som börjat knarka den senaste säsongen av House of Cards, det har ju diskuterats tidigare, men är det några nya klockor i den senaste säsongen ? Doug kör sin bratte, Joel kör sin Panerai, något annat nytt?
Nytt är det väl inte men Underwood har väl genomgående kört IWC?
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
I filmen Heat ser vi här Tom Sizemore's karaktär Michael Cheritto bara upp en Rolex DayDate 36mm helt perfekt. Svårt att få en bra screenshot från scenen.


Skärmavbild 2017-06-16 kl. 17.29.44.png

För övrigt en av de bästa filmerna som gjorts, om inte den bästa.
 
Topp