• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor i Sopranos

Kul tråd, ligger och glor as we speak! Tveklöst bästa serien som någonsin gjorts i mitt tycke.
Juniors TT DJ är väl en bulova i själva verket? Har för mig att det är så och att det framgår när han hamnar på hispan och ger bort den till en av vårdarna

Fick höra en rolig anekdot rörande Tony av @Casual Bum. Det florerade ett rykte/myt kring att Tony har samma klocka genom hela serien.... Det stämmer så när som ett tillfälle! Dock dagdrömmer Tony att han är någon annan vid det tillfället! så det räknas inte. Bra spottat @Casual Bum :wideyed:

Kul tråd, ligger och glor as we speak! Tveklöst bästa serien som någonsin gjorts i mitt tycke.
Juniors TT DJ är väl en bulova i själva verket? Har för mig att det är så och att det framgår när han hamnar på hispan och ger bort den till en av vårdarna

Tror inte det är samma klocka utan en annan. Den har ger till vårdaren är inte en DJ, utan en vintage Bulova. Dock är detta inte under samma tidslinje utan skiljer säsonger.

Skärmavbild 2017-12-16 kl. 10.07.33.png

Ser även ut som att Carmine Lupertazzi Sr. har en TT Datejust.

4A8B5486-C9B8-43BC-A1DE-D7B92691E564.jpeg
Tror inte det är samma klocka utan en annan. Den har ger till vårdaren är inte en DJ, utan en vintage Bulova. Dock är detta inte under samma tidslinje utan skiljer säsonger.

Det stämmer säkert! Jag vill åtminstone gärna tro att han har DJ på daglig basis och därför ger bort Bulovan.
Chrissie har också TT DJ. Han har på sig den när Bevilacqua och Sean backstabbar honom:

Han har väl en annan gulddinka i pilotavsnittet vill jag minnas?
Vågar nog påstå att han har samma DD i guld alla avsnitt förutom i en del av ett avsnitt SE06 där han drömmer att han är en affärsman. Tror att det är när Tony blev...

*SPOILERALERT, SLUTA LÄS NU OM DU INTE SETT DET ÄNNU*

...skjuten av Junior. I drömmen har han nån dressare på svart läder.

Vågar nog påstå att han har samma DD i guld alla avsnitt förutom i en del av ett avsnitt SE06 där han drömmer att han är en affärsman. Tror att det är när Tony blev...

*SPOILERALERT, SLUTA LÄS NU OM DU INTE SETT DET ÄNNU*

...skjuten av Junior. I drömmen har han nån dressare på svart läder.

Det stämmer faktiskt inte. I pilotavsnittet bär han som sagt en annan guldklocka. Se bild:
89007D19-E24F-47D5-ACE2-439076162825.png

“Nothing happened, we had coffee” S1E1

• Like
Reactions: F32
De kör tydligen en del fejk-klockor i TV och filmproduktioner av kostnadsmässiga skäl. Vet inte hur det är i detta fall.

5C41638E-F1DF-45B7-8509-A7398957FE3D.jpeg
8E7F2DA1-3F61-4BED-987C-72359CEFE373.jpeg

Juniors klocka i säsong 5. Svårtydd. Någon som vågar sig på en gissning?
Jag tycker mig se tvåton, dag och datumvisning, Jubileelänk och fluted bezel. Tavlan går ju nästan åt platinum men tror mest att det beror på ljuset. Snurrigt

Tillbaka
Topp