• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor man borde köpt

D'orB

Basic
Hej! Har en klocka som gäckat mig av och till den senaste tiden. Det var den slitna GMTn jag inte köpte i ett varuhus i Vancouver 2018.

Den annonserades för 40 ksek och med stor sannolikhet hade jag även fått 20% rabatt.

Är det fler som har funderingar som inte går att släppa?

Bilagor

• IMG_2342.png
    IMG_2342.png
    822.1 KB · Visningar: 25
Kan väl nämna 100 såna tillfällen men några som grämer mig är en Hulk för 72 runt 2018 och en 116520 för 136 samma år. Köpte en 116503 för mer pengar av någon anledning istället. Inte för att den var tråkig, men stålisen hade jag nog behållt fortfarande.

Speedy Tuesday 1, 52k tror jag det var vid släppet tidigt 2017... 2012 st exemplar. Handlar mindre om dess värde idag och mer om hur bra den faktiskt är (vilket iofs hänger ihop).
1713051159900.jpeg

Den här tänker jag på ibland, tycker de är riktigt balla men inte för dagens priser

Det som gäller är väl att man skall ha suttit där och då och funderat på att trycka på köpknappen, inte vända på ordningen under säljes.
Sant, lite off topic kanske. Men inspiration till självspäkeri har också sin plats.
Jag har ingen historia som passar in, precis som du säger, att jag verkligen att där men avstod.
Men jag minns att jag var snuskigt nära på att ta mig an ett köp på min drömklocka GMT-Mastern ca 2010 då de låg ute för 45’.
Fonderna för det köpet fanns inte då så jag fick slå till dryga tio år senare när jag var tvungen att lägga närmare 100’ till.
Marknaden för two-tone Datejusts var iskall och man kunde få den för ca 13 000:-.

Denna hade jag i princip bestämt mig för men så blev den såld och numera är dylik lite väl dyr.

Tillbaka
Topp