Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad har den för modellbeteckning? Har försökt smurfa upp den men hittar den dock inte![]()
En variant som är ngt vänligare mot plånkan, har en själv dock är det lite smått att läsa av veckonummer i övrigt nöjd med både utseende, finish samt verk. (eta2892 bas)
Vacker, IMO ja !! Billig, nja.... IMO nej , men allt är ju relativtEn av få komplikationer jag verkligen skulle ha nytta av! Fler förslag önskas på billiga beaters! Digitala klockor känns lite trista dock.
Vid ett flertal tillfällen har vi varit rörande överens om att vi har olika smak.Vacker, IMO ja !! Billig, nja.... IMO nej , men allt är ju relativt
![]()
Vilken skönhetVäcker liv i en gammal tråd - denna dök upp på min instagram idag.
![]()
Läcker! Men hur tusan läser man månaden? Halvmånen är vecka.Väcker liv i en gammal tråd - denna dök upp på min instagram idag.
![]()
Högra sub-dialenLäcker! Men hur tusan läser man månaden? Halvmånen är vecka.
Läcker! Men hur tusan läser man månaden? Halvmånen är vecka.
Högra sub-dialen är datum. Månaden och veckonrumret hänger ju ihop, så behövs ingen extra visare till det. Halvmånen visar alltså vecka och månad samtidigt! Vecka sju är ju liksom alltid i februari.Högra sub-dialen![]()
En luring från VC, när datumet är 31 eller 01 så står den still, så det blir en gissningslek för ägaren ”hmm har vi bytt månad eller inte”...Fast vänta nu, vad hände här? i månadsskiftet? 311? Det där ser ju helt skevt ut och känns väldigt out of character för att vara VC. Nåväl, tur att jag inte har råd att köpa en..![]()
En luring från VC, när datumet är 31 eller 01 så står den still, så det blir en gissningslek för ägaren ”hmm har vi bytt månad eller inte”.
Nej, det är just därför man vill ha en veckonummerkomplikation. Alla i mitt arbetsliv slänger sig med veckor, och jag har aldrig någon aning om hur långt det är till exempelvis vecka 15. "Kan du ha det klart till fredag v.15?" -"Inte fan vet jag, när är det?" svarar jag.Har alltid undrat vilka som har nytta av att veta vilken vecka det är?
Vecka 17 säger ju ingenting jämfört med ett datum.
För att inte tala om semesterplaneringen!Nej, det är just därför man vill ha en veckonummerkomplikation. Alla i mitt arbetsliv slänger sig med veckor, och jag har aldrig någon aning om hur långt det är till exempelvis vecka 15. "Kan du ha det klart till fredag v.15?" -"Inte fan vet jag, när är det?" svarar jag.
Har alltid undrat vilka som har nytta av att veta vilken vecka det är?
Jag skulle säga att det är precis tvärtom. Allt planeras utifrån veckor i grunden, sen sätts eventuella datum om det behövsHar alltid undrat vilka som har nytta av att veta vilken vecka det är?
Skulle påstå att det är typiskt svenskt att referera till veckonummer.Har alltid undrat vilka som har nytta av att veta vilken vecka det är?
Händer ofta i Tyskland. Vissa år kan det dock bli otakt i veckorna mellan tyska och svenska, beroende på olika standarder för hur man räknar kring årsskiftet.Aldrig hört någon prata om veckonummer utanför Sverige
SjälvklartHögra sub-dialen är datum. Månaden och veckonrumret hänger ju ihop, så behövs ingen extra visare till det. Halvmånen visar alltså vecka och månad samtidigt! Vecka sju är ju liksom alltid i februari.
Alla nationer jag stött på i det militära. Iaf ett tiotalAldrig hört någon prata om veckonummer utanför Sverige
Haha! Lite så jag känner också!Nej, det är just därför man vill ha en veckonummerkomplikation. Alla i mitt arbetsliv slänger sig med veckor, och jag har aldrig någon aning om hur långt det är till exempelvis vecka 15. "Kan du ha det klart till fredag v.15?" -"Inte fan vet jag, när är det?" svarar jag.