• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor med "quick set" av timvisare

Ja så vitt jag minns:

"Using the GMT feature is relatively easy once set. You essentially press the button at 2 o'clock to change the city code at 9 o'clock to indicate your current local time or the time you want to see, e.g., as you travel. Each press will move the hour hand forward one hour and change the city code eastward. "
www.ablogtowatch.com/nomos-tangomat-gmt-review/
Det där verkar tyvärr som att det är GMT-visaren (eller vad man ska kalla den här) och inte den vanliga timvisaren som lätt justeras. Bra för att hålla koll på kollegorna i andra tidzoner men mindre bra om man reser själv. Annars är jag väldigt svag för Nomos och designen :cool:

Det där verkar tyvärr som att det är GMT-visaren (eller vad man ska kalla den här) och inte den vanliga timvisaren som lätt justeras. Bra för att hålla koll på kollegorna i andra tidzoner men mindre bra om man reser själv. Annars är jag väldigt svag för Nomos och designen :cool:
Nej knappen ovanför kronan justerar timvisaren, jag har provat själv ;)
Se:

Longines VHP som släpptes nyligen

Edit: vilket du ju nämnde i din fråga ser jag nu

Har quick set på timvisaren på både Omega Aqua Terra och Omega Globemaster. Mycket smidigt när man reser.

Nya Aqua Terra har sån trevlig funktion.

Omega-Seamaster-Aqua-Terra-60.jpg

Edit: Tvåa på bollen..
Inte bara den nya AT:n... :)
IMG_20180203_143550_290.jpg

SS Skydiver.
Bra klocka för resan med tidszoner och snabb justering.
IMG_20180204_112102.jpg
Även denna Victorinox med Etaquartz har denna funktion. Samt lume som kan belysa ett mubdre u-land.
IMG_20180204_113828.jpg

Senast ändrad:
En klar majoritet av Omegas har detta då deras standardverk (som i SMP) förr var cal 1120 som sedermera uppdaterades med co-axial till 2500. Sen kom 8500 som också har detta, numare uppdaterat till 8900. Notera att cal 8800 som nu finns i den mindre PO 39,5mm och AT 38mm inte har detta utan quickset där är datum. Omegas kronografverk 9300 sedermera 9900 har skall också quickset av timvisare på samma sätt enl vad jag har läst mig till.

Någon som vet hur det är med Maurice Lacroix Les Classiques Lc1118? En quartzare med GMT-funktion via skiva. Jag söker och söker men hittar ingenting.

Tillbaka
Topp