• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor och tjejer

martin9z9

Basic
Hade en vild diskussion med mina kära flickvän om klockor häromdagen. Hon tycker det onödigt att spendera pengar på klockor :rage: Därför har jag en fråga till er!
Hur lyckades ni få era flickvänner/fruar till att gilla klockor? Eller är det ett omöjligt uppdrag?

Ha de gött!:D

-Martin

Namedropa KS lite här och där, låt ipaden ligga framme med ks som start sida, forma julgodiset som en Rolex krona, undermedvetet kommer det att göra underverk;)

skämt och sido, handlar väl om att klargöra intressen och ekonomiska prioriteringar. Klockintresse kan men bheehöver inte kosta multum.

Svårt detdär. Å ena sidan är det klart kul att se ens bättre hälft intressera sig för samma saker som en själv, å andra sidan undrar jag om det är nödvändigt eller ens eftersträvansvärt? Oavsett, att inte tvinga/packa på flickvännen sina egna intressen brukar vara en bra början :) Jag tror att din tjej hade fått det väldigt svårt att övertyga dig om hur intressant och värdefullt det är med handväskor eller [insert stereotypiskt intresse här], right?. Min tjej har faktiskt börjat bli lite småintresserad av att ha en "finklocka" men det är nog så långt det sträcker sig. Det är nog bara att gilla läget :)

Jag tycker att det vore rätt kul att veta om kvinnorna på KS har respektive som är klockintresserade? Ping MariaE Danielle Carolin mfl

Min sambo är lagom (men genuint och självständigt) klockintresserad, vilket lett till att hon har en egen liten samling....

Svår fråga! Jag har turen att ha en fru som förstår mitt intresse. Men det handlar väl i grund och botten om att prata om vilka prioriteringar man har och hur man ska jämka samman dessa.

Det är en omöjlighet. Tog hus i helvete så fort jag köpte Rolex och hon insåg vad klocklådan är värd. Ljug som fan om vad de kostar och involvera henne så lite som möjligt. Visa inte ens dina nya klockor. Det är enda lösningen som funkar för mig. Och ge fan i att kommentera mina nya klockor på instagram. :D

Köp henne en Rolex, såklart.
Att det ska vara så jävla svårt att fatta.
Jag vill gärna att du skriver i denna tråd igen när du insett hur jävla dyrt det är att renovera hus och när din bättre hälft inser att du har nytt tak, nytt kök och nytt badrum på handleden. Då är du inte så kaxig längre kan jag lova dig. Att minimera informationen är enda lösningen, tro mig. o_O

Det är en omöjlighet. Tog hus i helvete så fort jag köpte Rolex och hon insåg vad klocklådan är värd. Ljug som fan om vad de kostar och involvera henne så lite som möjligt. Visa inte ens dina nya klockor. Det är enda lösningen som funkar för mig. Och ge fan i att kommentera mina nya klockor på instagram. :D
Det var alltså därför den såldes så fort, inte p.g.a. obefintlig AR? :D

Jag har också turen att ha en fru som är förstående för mitt klockintresse, hon har till och med blivit lite intresserad själv. En liten dos hjärntvätt gör susen. Visa henne bilder på olika klockor du är intresserad av varje dag under några månaders tid så kommer hon nog att börja mjukna. Funkade för mig. :)

Edit: Blev inte sämre när jag köpte henne en Rolex.

Min fru är helt ointresserad, har gjort enstaka tappra försök men gett upp. Hon har sin iPhone.
Mina döttrar däremot! Femåringen har t.ex. på stan frågat "- pappa, är det där en panda?" och då snackar vi inte om den svart-vita kinesiska björnen... Stolt :happyhappy:

Jag äger idag inga dyra dinkor men min grundregel är att inte prata kronor och ören i onödan..

Jag köpte en klocka till frugan i present för några år sedan, den använder hon varje dag.
Så då tänkte jag att hon kanske vill ha en att byta med, så jag köpte en till.

Sedan dess har hon inte tyckt att det är så onödigt, alla klockor jag köper är ju "våra", de är en investering, hon får ju använda dem när jag inte har dem och när hon lärt sig kombinationen till kassaskåpet och vet var nyckeln ligger ;)

Det var alltså därför den såldes så fort, inte p.g.a. obefintlig AR? :D

Jag har också turen att ha en fru som är förstående för mitt klockintresse, hon har till och med blivit lite intresserad själv. En liten dos hjärntvätt gör susen. Visa henne bilder på olika klockor du är intresserad av varje dag under några månaders tid så kommer hon nog att börja mjukna. Funkade för mig. :)

Edit: Blev inte sämre när jag köpte henne en Rolex.
Nej nej, sålde den för att den kändes detaljlös och tråkig (och inte hade AR).
Tror det finns få respektive som kan så mycket om motorcyklar, sneakers och klockor som min fru, men det hjälper inte ett skvatt. Pengar ska tydligen spenderas på vissa andra saker (typ en fåtölj för 25000kr), inte på klockor.

Tycker inte det är speciellt komplicerat.
Se till att hushållsekonomin fungerar (om det är barn med i bilden, se till att deras nödvändigheter är inkluderade), kontrollerat sparande, låt henne ha sina egna utsvävningar, köp henne en klocka/väska/skor/klänning/smycke/blommor då och då så får du sannolikt ha ditt klockintresse ifred!

Min andra hälft är måttligt road av klockor. Hon suckar inte ens längre när jag visar rn skönhet jag vill ha. Hon låter mig hållas och förväntar sig att jag prioriterar andra viktigare utgifter/investeringar före klockor.

Mina barn däremot älskar klockor och tycker och tänker ofta. Så vi har ofta omröstning när det ska köpas nytt. :D

Tricket är att köpa handväskor och gåvor så hotar man att ta tillbaka allt om det knorras över klockor hit och dit.

Äsch, bara man inte lägger pengar man inte har på klockor så är det väl lungt? Går helt i yonsson s linje här!

Jag och min tjej diskuterar gärna klockor tillsammans, imponerande att se att hon kan mer om klockor än många här på forumet...

För oss som gillar vintage, och speciellt lite udda märken såsom Lemania, räcker det väl med att säga "äh, det är en gammal sak. Kostar några tusen". De kommer aldrig fatta att din RN twin pusher Lemania kostat 30k+. Om du kommer med udda fåglar som inte är så kända bör man kunna flyga under radarn ganska bra. Ska mycket till innan tjejen fattar vad du har om du sitter med en 13ZN, en Viggen eller en 2998.

Hade en vild diskussion med mina kära flickvän om klockor häromdagen. Hon tycker det onödigt att spendera pengar på klockor :rage: Därför har jag en fråga till er!
Hur lyckades ni få era flickvänner/fruar till att gilla klockor? Eller är det ett omöjligt uppdrag?

Ha de gött!:D

-Martin
Hon har tyvärr rätt i att det onödigt! Precis som så sjukt mycket annat är onödigt (i mitt fall den där löjliga klockan, trummaskinen, analogsynthen etc..). Det ÄR helt enkelt onödigt för det har inget med överlevnad att göra. Det ligger på nivån ovanför och dallrar bland Gucci-väskor och 'det där finare vinet'.
Men låt dig inte slås ner av det. Se bara till att bygga ett bra bo så ska du se att hela skiten faller på plats. Enkel psykoligi faktiskt! Handlar om trygghet.

Efter mycket bråk, gnäll och tjafs så har hon till slut accepterat min nyfunna passion för klockor :)

Tillbaka
Topp