• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor och tjejer

frere

Audemars
2-Faktor
Förvånande många som ljuger, fintar och mörkar tycker jag, låter väl snarare som ett klockrent och osunt missbrukarbeteende än som ett smart sätt att behålla husfriden? Stå upp för att intressen kostar pengar och sluta smussla. Behöver man ljuga om pengar ska man nog inte köpa dyra grejer, eller?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
i14354459._szw200h250_.jpg
 
P

Philippe Stern

Guest
Fattar inte frågan. Diskussion? Leker ni riksdag? Jag gör vad jag vill för min veckopeng. När man har pengar får man köpa sockerdricka. Fantomen är hård mot de hårda.
 

Jimpa

Panerai
Här hemma handlar det mest om att om jag lägger Cash på klocka som är för bara mig, så vill hon ju ha något för sig oxå. nya tuttar, en väska lr liknande. Så därav blir jag själv lite låst i mitt klockköpande och det är kanske inte "viktigaste prioritet" med en klocka tycker hon som nu en månad innan giftermålet. Hur som helst känner jag att det ska vara jämt om man har gemensam ekonomi även om gumman unnar mig klockor såklart så lär prioriteringarna vara på det viktigaste först. köpte iaf en mulberry väska åt henne nu när hon fyllde 30år så känns som mitt nästa klockköp ligger i en nära framtid! För vänta tills jag fyller nästa gång kommer inte gå :D
 

Kondoren

Omega
Har en förstående fru, som fördrager mitt nyvaknade intresse, och mina inköp, trots att hon vet vad klockorna kostar.

Det är faktiskt bra att hon vet, då det kan behövas någon som passivt bevakar ens inköp, så att de inte drar i väg på tok för mycket.

Men än så länge verkar hon inte intresserad av att investera i en för henne själv.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Du är inte gift hör jag;)

Haha nej det är jag inte, och eftersom TS skrev "Hade en vild diskussion med mina kära flickvän" så skrev jag som jag gjorde!
Förstår att det är en annan femma, men fortfarande lite tveksam till att man ska behöva be om lov, det är ju trots allt fortfarande ens egna intjänade pengar! så länge man har mat på bordet och räkningarna är betalda så? :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Min fru gillar klockor. Hon saknar dock det där svarta, tomma hålet i själen som gör att man blir besatt. Vad gäller stålar och klockors värde så bryr hon sig inte så mycket vad jag hittar på och frågar hon så svarar jag vad jag gett. Ibland brukar jag visa nån vansinnig toppnotering på nåt osålt ex av samma modell på eBay eller c24 så tror hon(och jag:D) att jag gör bra köp. Här är hennes gäng. En liten mekanisk guldTudor har hon också.
image.jpg
image.jpg
Ska väl i ärlighetens namn säga att fyra av hennes fem klockor kommer från mig:bag:
 

BCKSTRM

Rolex
Måste ju retas lite.. Min flickvän säger något i stil med "vill du ha en Rolex vill jag att du ska ha det". Har med andra inga problem att förklara varför det är rimligt/vettigt för det spelar ingen roll ;)
 
Haha nej det är jag inte, och eftersom TS skrev "Hade en vild diskussion med mina kära flickvän" så skrev jag som jag gjorde!
Förstår att det är en annan femma, men fortfarande lite tveksam till att man ska behöva be om lov, det är ju trots allt fortfarande ens egna intjänade pengar! så länge man har mat på bordet och räkningarna är betalda så? :)

Ja, det är ju en annan sak om man som jag har gemensam ekonomi med min fru. En flickvän ska väl egentligen kanske inte bry sig, speciellt om man kör varsin ekonomi.

Min käresta gillar klockor men fattar inte varför man ska ha så många.....och så dyra:bag:
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Sambon tycker nog mitt prat och konstant visande av nya klockor är jobbigare än själva köpen
Där bryr hon sig inte vad de kostar
Skulle jag däremot köpa en dyr klocka sen säga att jag inte har råd med något till dottern så skulle hon ev grina till lite
Fast det känns ju rätt logiskt antar jag
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Haha nej det är jag inte, och eftersom TS skrev "Hade en vild diskussion med mina kära flickvän" så skrev jag som jag gjorde!
Förstår att det är en annan femma, men fortfarande lite tveksam till att man ska behöva be om lov, det är ju trots allt fortfarande ens egna intjänade pengar! så länge man har mat på bordet och räkningarna är betalda så? :)
Det är inte riktigt att be om lov det handlar om, utan mer att ge partnern möjligheten att uttrycka ett godkännande eller ifrågasätta inköpet. Ifrågasätts inköpet så får det diskuteras. I längden blir det bättre än att köra på och mörka så länge det inte upptäcks.

Få är de gånger man bör undanhålla sanningen för sin partner. Standard-exemplet på ett sådan tillfälle är när man skall svara på frågan "Ser jag tjock ut?"
 

JohnDoe

Rolex
Jag vet inte, är lite kluven i frågan. Nu är jag ju en gubbe som varit gift länge och tjänar bra. Betalar det mesta hemma (hus,resor, räkningar, bilar ,barn osv) pga ganska ojämn inkomstfördelning.... Missunnar inte heller frun att spendera. Trycker dock inte upp varje klockköp i "ansiktet" på frun eftersom det oavsett hur mycket pengar jag häller in hemma så finns det uppenbarligen något "vi" (läs hon) hellre vill köpa för att "pynta" hemma. Pröjsar man 80+ procent av allt så vill i vart fall jag behålla något själv. I hennes ögon är ju ett "fint hem" bra för alla, men varken jag eller min tonårssöner bryr oss. Så som jag ser det så är det enbart hennes intresse inte alls mitt eller barnens.
 
Topp