Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad tycker ni om det, är det snyggt eller mest bara plojigt och något som sänker båda stilarna snarare än att höja någon av dom? Tissot Le Locle Powermatic 80 har en sån variant
Enligt mig blir det lite mycket dessvärre men handlar ju om personlig preferens.![]()
Jag vet inte riktigt. Varför skulle inte guld och silver kunba blandas?Jag gissar att du tänker på guld och stål. Guld och silver tror jag inte någon blandar.
Guld och stål kallas ofta tvåton och det finns många som gör det bra. Kolla exempelvis rolex datejust eller cartier santos carree.
Silver i moderna armbandsur är ovanligt. Det finns några exempel, men som sagts är det generellt guld och stål som gäller. Dock kan man väl knappt kalla det för guld vad gäller den där Tissot:n, det är väl nån knappt existerande PVD-plätering det handlar om.Jag vet inte riktigt. Varför skulle inte guld och silver kunba blandas?
Jag vet inte riktigt. Varför skulle inte guld och silver kunba blandas?
Silver finns i Tudor texSilver i moderna armbandsur är ovanligt. Det finns några exempel, men som sagts är det generellt guld och stål som gäller. Dock kan man väl knappt kalla det för guld vad gäller den där Tissot:n, det är väl nån knappt existerande PVD-plätering det handlar om.
Absolut, men det är som sagt ovanligt. Cartier har ju också kört en hel del pläterade silverboetter.Silver finns i Tudor tex
Det böir dock väldigt känsligt då silver är mjuuuukt. Blir fula skador lättAbsolut, men det är som sagt ovanligt. Cartier har ju också kört en hel del pläterade silverboetter.
Fast nog är väl guld ännu mjukare?Det böir dock väldigt känsligt då silver är mjuuuukt. Blir fula skador lätt
18k guld är ungefär dubbelt så hårt som 925 silver på Vickersskalan.Fast nog är väl guld ännu mjukare?
Min lilla Epoch Jubilee har 18k guld i boetten samtidigt som baklocket är 925 silver. Nu är det väl inte vad TS @kl0ckan undrar över eftersom det inte syns.
2-t är överlag riktigt snyggt om det är väl utfört tycker jag![]()
Man lär sig något nytt varje dag18k guld är ungefär dubbelt så hårt som 925 silver på Vickersskalan.
ja silver är skitmjukt. Annars hade jag köpt en Black Bay 58 "925", men googlade på beggade ex och såg skadorna...Man lär sig något nytt varje dag![]()