• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor under 5000kr?

Citizen NB1050-59E
48CE85B0-0BC3-4780-9D78-DBF2A9108AB3.jpeg

Grattis till examen!

Mycket är sagt i den här tråden redan, men jag vill verkligen slå ett slag för Citizen. Det finns en del fina JDM-modeller runt 5000 kr-klassen som är riktigt bra
Tackar! 😊 jag har sett några Citizen jag gillat. Ska leta runt lite nu ikväll och se vad jag kan hitta för fint. Tack för tipset!

Ja, Citizen är verkligen ett underskattat märke.

Andra klassiska märken att kolla på om man vill ha bang for the buck är MIDO, Certina och Hamilton. Jag har erfarenhet av alla tre och har varit rakt igenom imponerad av vad man får för pengarna.
Kollat på några Hamilton! Gillar exempelvis Hamilton Khaki serien som Atlantis tipsade om. Känns som att en bra klocka skulle få mig att faktiskt kunna bli en entusiast i framtiden. Så roligt att klocksnack finns och möjliggör att jag som nybörjare kan få hjälp 😄 uppskattar din aktivitet i den här diskussionen!

Några jag kollat lite på häromdagen:

• Seiko Presage Automatic 39mm
• Hamilton Khaki Field Mechanical 38mm
• Seiko 5 Sports Automatic 39.5mm
• Tissot Gentleman 40mm
• Baltic HMS 002 38mm

Gillar dessa men tror att Seiko Presage Automatic och Tissot Gentleman är mest lika det jag söker, dvs något som passar lika bra i formell klädsel som vardaglig klädsel.

Gillar klassisk stil, tänk The Talented Mr. Ripley, Kingsman, etc 😄

Senast ändrad:
En klocka jag glömde som är riktigt fräsch (om du gillar kronograf) är ju Seiko Speedtimer, dessa har jag själv kikat på flertalet gånger men aldrig slagit till på... Men för att klara 5000kr-budgeten får du gå på en begagnad, tror dom brukar gå för runt 4-5k begagnad här på forumet och tror dessutom att det finns någon sådan till försäljning just nu! Personlig favorit av dessa är nog SSC813P1 eller SSC817P1

SSC813P1.jpeg
SSC815P1.jpeg
SSC817P1.jpeg
SSC819P1.jpeg
SSC911P1.jpeg
SSC913P1.jpeg
SSC915P1.jpeg

Bildkälla: https://www.seikowatches.com/se-en

Några jag kollat lite på häromdagen:

• Seiko Presage Automatic 39mm
• Hamilton Khaki Field Mechanical 38mm
• Seiko 5 Sports Automatic 39.5mm
• Tissot Gentleman 40mm
• Baltic HMS 002 38mm

Gillar dessa men tror att Seiko Presage Automatic och Tissot Gentleman är mest lika det jag söker, dvs något som passar lika bra i formell klädsel som vardaglig klädsel.

Gillar klassisk stil, tänk The Talented Mr. Ripley, Kingsman, etc 😄
Baltic HMS 002 38mm såg ju riktigt nice ut! Gillar deras andra Salmon-modeller, exempelvis denna: https://baltic-watches.com/en/products/mr01-salmon

Kan denna vara värd att buda på? Tycker den ser fin ut. Däremot upplevde säljaren att klockan gick lite väl fort.

Tillbaka
Topp