Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar!Grattis till examen!
Mycket är sagt i den här tråden redan, men jag vill verkligen slå ett slag för Citizen. Det finns en del fina JDM-modeller runt 5000 kr-klassen som är riktigt bra
Kollat på några Hamilton! Gillar exempelvis Hamilton Khaki serien som Atlantis tipsade om. Känns som att en bra klocka skulle få mig att faktiskt kunna bli en entusiast i framtiden. Så roligt att klocksnack finns och möjliggör att jag som nybörjare kan få hjälpJa, Citizen är verkligen ett underskattat märke.
Andra klassiska märken att kolla på om man vill ha bang for the buck är MIDO, Certina och Hamilton. Jag har erfarenhet av alla tre och har varit rakt igenom imponerad av vad man får för pengarna.
Baltic HMS 002 38mm såg ju riktigt nice ut! Gillar deras andra Salmon-modeller, exempelvis denna: https://baltic-watches.com/en/products/mr01-salmonNågra jag kollat lite på häromdagen:
• Seiko Presage Automatic 39mm
• Hamilton Khaki Field Mechanical 38mm
• Seiko 5 Sports Automatic 39.5mm
• Tissot Gentleman 40mm
• Baltic HMS 002 38mm
Gillar dessa men tror att Seiko Presage Automatic och Tissot Gentleman är mest lika det jag söker, dvs något som passar lika bra i formell klädsel som vardaglig klädsel.
Gillar klassisk stil, tänk The Talented Mr. Ripley, Kingsman, etc![]()
Håller med dig! Hade däremot önskat lite mindre siffror på denBaltic HMS 002 38mm såg ju riktigt nice ut! Gillar deras andra Salmon-modeller, exempelvis denna: https://baltic-watches.com/en/products/mr01-salmon