• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockorna med bästa länkarna för 10k

Moody

Guld
Hej!
Har en lite annorlunda fråga som jag inte kunde hitta svar på någonstans.
En sak jag går igång på är bra länkar, har aldrig brytt mig så mycket om det förut men ända sen jag klämde på Rolex nya oysterlänk för någon vecka sedan så har jag stört mig på dåliga länkar och lås.
Så min fråga är, vilken klocka för runt 10 tusen har bäst länk enligt er?

Ber om ursäkt ifall det redan finns en liknande tråd.
/Adrian

Hej!
Har en lite annorlunda fråga som jag inte kunde hitta svar på någonstans.
En sak jag går igång på är bra länkar, har aldrig brytt mig så mycket om det förut men ända sen jag klämde på Rolex nya oysterlänk för någon vecka sedan så har jag stört mig på dåliga länkar och lås.
Så min fråga är, vilken klocka för runt 10 tusen har bäst länk enligt er?

Ber om ursäkt ifall det redan finns en liknande tråd.
/Adrian

Bra frågeställning!
Har själv för lite erfarenhet/ kunskap, men nu får vi höra vad forumet säger!

Kan själv börja, tycker Sinn har bra länkar men låset är ingen höjdare tyvärr.
IMG_2433.JPG
IMG_2434.JPG

Om du vill lägga en oysterlänk i lådan i avvaktan på klockan så kostar en oyster eller jubilee ca 11000 kr nya. Bra begagnade ca 5000-6000 kr. När det gäller din fråga, finns det betydligt mer kunniga här så jag försöker inte ens.

Aquis hands down. Har dock sett att folk haft skruvar som vart lösa eller så, har inte upplevt ngt sådant, min länk har varit boss från att jag köpte den.

Tycker generellt att Schweiziska klockor har bättre länkar och lås än japanska modeller i den prisklassen av det jag har testat. Bästa länken jag har haft på en klocka under 10 k var min Certina Ds 1 powermatic 80.

IMG_1163.JPG

IMG_1164.JPG

Bra kvalitékänsla på den tycker jag.

Du har lidit en vecka och ännu inte gjort något åt saken? Tror att man får det man betalar för. 10k om inte beggat kan vara tufft att få något som du säger wow för

Oris Aquis Date har en utrolig bra länk og ikke minst gummi. Må pröves. Prisen ligger vel på 15-18 000 ny, men beggad får du den under 10' er det helt klart en grym klocka med utrolig kvalitet.

Tillbaka
Topp