• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockprenumeration

Oew

Rolex
Bra deal och bra deal, jag tycker fortfarande det är lökigt att tralla runt med en lyxprodukt man inte äger. Jag köper inte att man gör detta för att prova ut något, detta gör man för att man vill leva över sina tillgångar ;)
Har inte sagt att jag tycker det är en bra deal, utan endast att det va en bättre deal jämfört med liknande tjänster. Sen kan man ju säga vad man vill om att hyra lyxprodukter...
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Fast man lever ju inte över sina tillgångar om man har pengarna till att hyra en klocka några månader. Jag tycker inte man ska vara snabb att se ner på en liknande tjänst. Det beror helt på behovet på marknaden.
Det kanske kan sporra ett klockintresse hos någon som inte vågat satsa pengar på ett ur. Jag tror som sagt det finns mycket pengar i hyr och leasing-branschen. Se bara på leasingbilar, det är något som passar mig mycket väl iaf.

Sen rent praktiskt hur det funkar med en klocka som åker runt till massa olika folk, skador och försäkringar osv kan bli jobbigt.
 
  • Like
Reactions: M.U

M.U

Rolex
Fast man lever ju inte över sina tillgångar om man har pengarna till att hyra en klocka några månader. Jag tycker inte man ska vara snabb att se ner på en liknande tjänst. Det beror helt på behovet på marknaden.
Det kanske kan sporra ett klockintresse hos någon som inte vågat satsa pengar på ett ur. Jag tror som sagt det finns mycket pengar i hyr och leasing-branschen. Se bara på leasingbilar, det är något som passar mig mycket väl iaf.

Sen rent praktiskt hur det funkar med en klocka som åker runt till massa olika folk, skador och försäkringar osv kan bli jobbigt.

Håller med! Tror det kommer att bli mer och mer vanligt med "leasingkontrakt" på lyxprodukter såsom klockor. Sen kanske det inte är en blomstrande marknad i Sverige men i många andra länder för att "höja sin status" lite..
 

Oew

Rolex
Håller med! Tror det kommer att bli mer och mer vanligt med "leasingkontrakt" på lyxprodukter såsom klockor. Sen kanske det inte är en blomstrande marknad i Sverige men i många andra länder för att "höja sin status" lite..
Behöver ju faktiskt inte heller vara en person som vill ha det för att flasha, för priset av ett medlemskap så får du tillgång till några riktigt fina pjäser och dessutom får du möjligheten att pröva olika klockor ofta. Finns ju många här som flippar ofta, det påminner ju lite om det då!
 

Cybergurra

Breitling
Har svårt att bestämma mig för om jag tycker det är en fantastisk grej eller inte.. Å ena sidan har man möjlighet att känna på hur en AP eller Lange sitter på armen och hur man trivs med den, dessutom till ett humant pris. Å andra sidan känner jag lite som AdamST, man vill väl äga klockan, eller vill man inte det?
Slutligen, det där med att leva över sina tillgångar, inte bra för privatekonomin men rackarns va kul man har dom gångerna man gjort det :)
 
  • Like
Reactions: Oew

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ok, så för 20 000:- får jag chansen att hyra deras billigaste paket under 1 år (299$ och minimitiden 1 år). Antar att det innefattar klockor i prisklassen sm300, Tudor BB eller liknande.
Varför skulle någon vilja göra det?
 

M.U

Rolex
Ok, så för 20 000:- får jag chansen att hyra deras billigaste paket under 1 år (299$ och minimitiden 1 år). Antar att det innefattar klockor i prisklassen sm300, Tudor BB eller liknande.
Varför skulle någon vilja göra det?

Om du läser lite mer noggrant så var det billigaste 149$ i månaden. Och där var det en hel del fina klockor.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Om du läser lite mer noggrant så var det billigaste 149$ i månaden. Och där var det en hel del fina klockor.
Ok, sorry missade det. Även om det nu blev halva priset och enbart 10k per år tycker jag det är på tok för dyrt.
Men men, tycker någon om att få låna någon annans datejust på läder eller röda bb för 10 000 per år ska inte jag vara den som är den...
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Orkar inte klicka in så jag sitte på mobilen, vad kostar det per år att hyra en subc? Vad händer om man repar klockan?

Edit: klickade mig in, och oj det blev fort dyrt. Är för folk med pengar som vill ha omväxling och bekymmersfritt ägande. Inte för oss arbetshjältar
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Alltid en lika het potatis.
I stort är jag emot det, men förstår konceptet. Folk hyr ju bilar och handväskor. Sen att det tyder på att folk tycker att de sakerna man (ser ut) att ha är så viktiga är ett annat problem.
 

Oew

Rolex
Tycker att om man kollar priserna så är den dyraste medlemskapet mes "prisvärt" enligt mig, då få man tillgång till en hel del fantastiska klockor värda upp till 500k för 100k/år, men du får också tillgång till extremt bra klockor. Tycker man kan jämföra med de exklusiva bilklubbarna där du betalar en årsavgift på runt 100k och sen får köra någon av deras bilar typ 100 dagar om året. Mycket billigare än att köpa bilarna i sig, men man missar ju såklart ägandekänslan
 
Topp