• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockpriser i Italien ?

Ännu en tråkig historia från chrono24 med ITALIENSK handlare!
Blir arg bara jag läser detta.
MITT RÅD ÄR HÅLL ER BORTA FRÅN CHRONO 24 OCH ITALIEN. Själv skulle jag inte ens köpa nytt där.

Jävla skitsnack imo. Italien har fått dåligt rykte, varför? Jo tillexempel så är dom jävligt många på c24. Det ör ju bara ha ögonen öppna, och köpa säljaren precis som alltid annars. Att dra hela Italien (och c24) över en och samma kam är ju absurt. Finns flertalet extremt bra säljare PÅ c24 från ITALIEN.

Har också handlat klocka från Italien. Aldrig mera. :mad: De lovade mycket, men när klockan väl var hemma hos mej, var det hur tydlig som helst att säljaren ljugit om skicket.

Synd att dra alla över en kamm, men på basen av andras erfarenheter så verkar det inte vara en obefogad kännsla.
"De lovade mycket". Fick du bilder? Bad du om fler bilder? Fick du bild på när klockan körs på olika sätt i en timegrapher? Gick det inte att se det som var knas på bilder?

Ännu en tråkig historia från chrono24 med ITALIENSK handlare!
Blir arg bara jag läser detta.
MITT RÅD ÄR HÅLL ER BORTA FRÅN CHRONO 24 OCH ITALIEN. Själv skulle jag inte ens köpa nytt där.

Jävla skitsnack imo. Italien har fått dåligt rykte, varför? Jo tillexempel så är dom jävligt många på c24. Det ör ju bara ha ögonen öppna, och köpa säljaren precis som alltid annars. Att dra hela Italien (och c24) över en och samma kam är ju absurt. Finns flertalet extremt bra säljare PÅ c24 från ITALIEN.

Visst finns det bra säljare på C24 från Italien och mängden säljare ökar nog sannolikheten för att bli lurad, det är personer med olika erfarenheter etc. Andra faktorer?.

Senast ändrad:
Sorry fel citat

För att försöka återgå till topic och OP så kollade jag klockor i Rom i Oktober ifjol men de jag klämde på (hos AD) låg i nivå med svenska priserna.

Men fortsätt handla där du då och ta risken. Detta är våra erfarenheter och om jag går i en fälla engång så gör jag inte om samma igen.

Men fortsätt handla där du då och ta risken. Detta är våra erfarenheter och om jag går i en fälla engång så gör jag inte om samma igen.
Supertest att det hänt er, kan säkert hända vem som helst. Men blir ni lurade? Jag menar, köper man något på distans så får man ju se till att kolla upp referenser på säljaren först, samt kolla bilder etc. Klart som fan det finns hustlers som försöker sälja skit, men oftast brukar ju det gå att avslöja rätt enkelt. Är bilderna av sämst kvalitet eller att de inte visar vissa saker trots efterfrågan så kanske man backar. Så av med skygglapparna och gör lite research före transaktion så minskar oddsen för att något ska gå snett.

Supertest att det hänt er, kan säkert hända vem som helst. Men blir ni lurade? Jag menar, köper man något på distans så får man ju se till att kolla upp referenser på säljaren först, samt kolla bilder etc. Klart som fan det finns hustlers som försöker sälja skit, men oftast brukar ju det gå att avslöja rätt enkelt. Är bilderna av sämst kvalitet eller att de inte visar vissa saker trots efterfrågan så kanske man backar. Så av med skygglapparna och gör lite research före transaktion så minskar oddsen för att något ska gå snett.
Men lugna dig, vi har gjort vår hemläxa! läs innan du postar. Säljaren verkade legit hans svar med bilderna oxå för den delen men no matter what så är det på distans och det går inte att göra en ordentlig bedömning! De lovar gräs och gröna skogar skickar bilder det ser bra ut sen när du får varan så är det inte bra!

Men lugna dig, vi har gjort vår hemläxa! läs innan du postar. Säljaren verkade legit hans svar med bilderna oxå för den delen men no matter what så är det på distans och det går inte att göra en ordentlig bedömning! De lovar gräs och gröna skogar skickar bilder det ser bra ut sen när du får vara så är det inte bra!
Okej.. Ge ett exempel på vad som inte såg bra ut irl, men som såg bra ut på bilderna?

Slutklämmen var iallafall att det är konstigt att bojkotta världens största(?) klockförsäljningssida och ett helt land för att en affär blivit tokig.

Okej.. Ge ett exempel på vad som inte såg bra ut irl, men som såg bra ut på bilderna?

Slutklämmen var iallafall att det är konstigt att bojkotta världens största(?) klockförsäljningssida och ett helt land för att en affär blivit tokig.
Till att börja med, Chrono24 ger dig inga garantier. är du sugen på att bli av med 4 lax tur och retur för att någon inte beskrivit rätt så köp där.
Jag har redan skrivit vad som gick fel. gå tillbaka läs och sedan svara. Detta är inte bara min erfarenhet utan även mina vänners det baserar sig inte på en enda referens.
Jag bojkottar chrono 24 då de i mitt fall sket i mig totalt. Men du som är expert på chrono 24 och göra bra deals från ITALIEN GRATTIS!!! Vi andra "dåliga" håller oss gärna borta från det. Är det ok för dig ersmajestät?

Till att börja med, Chrono24 ger dig inga garantier. är du sugen på att bli av med 4 lax tur och retur för att någon inte beskrivit rätt så köp där.
Jag har redan skrivit vad som gick fel. gå tillbaka läs och sedan svara. Detta är inte bara min erfarenhet utan även mina vänners det baserar sig inte på en enda referens.
Jag bojkottar chrono 24 då de i mitt fall sket i mig totalt. Men du som är expert på chrono 24 och göra bra deals från ITALIEN GRATTIS!!! Vi andra "dåliga" håller oss gärna borta från det. Är det ok för dig ersmajestät?
Ersmajestät var väl att ta i. Du kan inte ta att jag ifrågasatte vad som gått fel? Säger ju att det är svintråkigt att det hänt dig. Har uppenbarligen missat att du skrivit detaljerna om vad som gick snett ovan, ska hoppa upp och läsa dom.

Ska vi sammanfatta din inblandning i tråden @Mojbjörn ?

- sågar världens största handelsplats för klockor på grund av en egen dålig köpupplevelse.
- sågar samtliga klockhandlare i Italien på grund av en enskild upplevelse.
- sågar samtliga som säger något som motsäger denna enskilda upplevelse.

Du vann precis internet.

Ska vi sammanfatta din inblandning i tråden @Mojbjörn ?

- sågar världens största handelsplats för klockor på grund av en egen dålig köpupplevelse.
- sågar samtliga klockhandlare i Italien på grund av en enskild upplevelse.
- sågar samtliga som säger något som motsäger denna enskilda upplevelse.

Du vann precis internet.
Dommarn är inne! Tack för priset sätt på dig glasögon och LÄS I TRÅDEN

Men lugna dig, vi har gjort vår hemläxa! läs innan du postar. Säljaren verkade legit hans svar med bilderna oxå för den delen men no matter what så är det på distans och det går inte att göra en ordentlig bedömning! De lovar gräs och gröna skogar skickar bilder det ser bra ut sen när du får varan så är det inte bra!
På tal om att lova gräs och gröna skogar... Hur går det med de där "40% på Breitling" du kunde ordna? Från svensk AD dårå... :angel:

e31.jpg
Tänker hålla mej kort, men tänkte ändå berätta lite närmare om hur det gick i mitt fall. Bilderna som säljaren tagit på klockan var exakt i sådana vinklar och ljus för att dölja skicket på klockan. Klockan var också markerad som "mint", och enligt beskrivning så hade deras urmakare kollat skicket o gången på klockan. MEN, när jag fick den så gick den kring +30s.. i timmen! Beat error va otroligt stor. Min urmakare tyckte att verket var helt kört.

Som tur var lyckades kag häva köpet via C24 trusted checkout. MEN... 1 dag efter att säljaren fått klockan var den ute på C24 igen. Exakt samma beskrivning. Denna gång var den ännu dyrare. Antar att de ville få tillbaka pengarna för alla postavgifterna de betalade. :banghead:

Var det något mer du ville göra dig lustig över?
He, börjar bli lite schizofrent nu!? Gissade väl att något var lite tokigt redan när du trodde man kunde få nästan 20% på en av Rolex mest populära modeller (är det inte väntetid på den ibland i Stockholm?) ;)

Antar att det är Erikson Urhandel som ska ta den ekonomiska smällen för vad du lovar angående Breitling? Jag gissar att de hellre förhandlar direkt med slutkund och landar på en för dem mer förmånlig rabattsats? Om du nu värnar om svenska ADs så kanske du ska undvika att få folk på Nordens största klockforum att tro att man kan förvänta sig enorma rabatter vid köp. Det hjälper inte någon. Att man oftast kan få LITE rabatt stämmer nog generellt, och att man på vissa modeller (hyllvärmare) och märken (inte Rolex) kan få rejäl rabatt efter en trevlig förhandling stämmer nog också. Men låt ADn avgöra det.

Hur sköna är ni inte som sitter o gnabbar med varandra... väldigt underhållande tråd måste jag säga...
Om erbjudandet om 40% på ny breitling finns kvar så tar jag oxå kölapp...
Nu får ni korka igen vinaren och gå tillbaka till familjen.

He, börjar bli lite schizofrent nu!? Gissade väl att något var lite tokigt redan när du trodde man kunde få nästan 20% på en av Rolex mest populära modeller (är det inte väntetid på den ibland i Stockholm?) ;)

Antar att det är Erikson Urhandel som ska ta den ekonomiska smällen för vad du lovar angående Breitling? Jag gissar att de hellre förhandlar direkt med slutkund och landar på en för dem mer förmånlig rabattsats? Om du nu värnar om svenska ADs så kanske du ska undvika att få folk på Nordens största klockforum att tro att man kan förvänta sig enorma rabatter vid köp. Det hjälper inte någon. Att man oftast kan få LITE rabatt stämmer nog generellt, och att man på vissa modeller (hyllvärmare) och märken (inte Rolex) kan få rejäl rabatt efter en trevlig förhandling stämmer nog också. Men låt ADn avgöra det.
När har jag påstått att jag kan få 20% på Rolex? Erikson urhandel har inget med detta att göra så innan du börjar hänga ut dem ta reda på fakta.

Hur sköna är ni inte som sitter o gnabbar med varandra... väldigt underhållande tråd måste jag säga...
Om erbjudandet om 40% på ny breitling finns kvar så tar jag oxå kölapp...
Nu får ni korka igen vinaren och gå tillbaka till familjen.
Exakt vad är deras problem? Man får inte tycka och tänka det man vill de börjar hitta på saker och ting man inte sagt och Jaaaaa JAG KAN FIXA upp till 40% rabatt på breitling i sverige.
Och nej varför ska jag ordna det åt alla i denna tråd?

Tillbaka
Topp