• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockråd pga nyinköp!

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Ett annat tips kan ju vara att både nyttja samboavdraget om 50% och därefter leta begagnat på tex detta forum. På så sätt kan du få en klocka med ett nypris på 10-12' inom din kommunicerade 3'-budget. Som dessutom är värdebeständig om (när) du sedan vill byta upp dig.
 

Safor

Omega
Lovely, det lutar åt en Orient Ray, svart eller blå? Hur som helst så är den ju tokbillig och snygg på samma gång med hyffsad kvalitet.

Ska bara ge klockan 1veckas betänketid :cigar:.

 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Lovely, det lutar åt en Orient Ray, svart eller blå? Hur som helst så är den ju tokbillig och snygg på samma gång med hyffsad kvalitet.

Ska bara ge klockan 1veckas betänketid :cigar:.

För att vara nördig måste jag dessutom påpeka att det är ett faktafel i hans recension, sekund visaren rör sig inte med 5 steg per sekund utan 6 steg per sekund :p
 

Bodén

Panerai
Certina och Tissot är utmärkta alternativ, i synnerhet Tissot som har ett par ruskigt fina modeller.

Ett alternativ är ju dock att du sätter kniven i ryggen på sambon och slår till på en Oris diver.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Mitt tips är att du inte köper en klocka nu direkt. Läs på. Få information från alla kunniga medlemmar på forumet. Det hjälper, jag lovar.

I början hade jag bara Rolex på hjärnan. Jag köpte en, eftersom att jag lovade mig själv att äga en Rolex innan jag fyller 20 år. Därefter kom tankar på andra klockor såsom JLC Reverso, Omega Speedmaster och Tudor. Jag skulle inte kalla det klocksjukan, utan det är en naturlig gång när du börjar intressera dig mer. Vilket också är naturligt om du börjar hänga här.

Åter till mitt tips, håll ut ett tag. Se dig omkring bland alla alternativ. Kanske har du då bestämt dig för ett dyrare alternativ, eller ett billigare. Bara du blir nöjd.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Eh...och skillnaden på dessa två är..?

1. ORIENT CEM65008B RAY, €160.00
http://www.seriouswatches.com/orient/orient-cem65008b-ray.html

2. Orient Automatic "Ray" EM65008B, €119.00
http://www.orientuhren.de/orient-automatic-em65008b-p-416.html

Priset skiljer sig. Är det något med frakten eller vad kan det vara? Någon som vet?
Jag skulle vilja påstå att skillnaden ligger i att seriouswatches skickar med FedEx till dörren (på den leveransadress du anger), medans orientuhren skickar med posten samt att jag tror du har lite bättre garantier hos seriouswatches då de är auktoriserad återförsäljare. (Sista punkten är jag lite osäker på)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Safor

Omega
Jag skulle vilja påstå att skillnaden ligger i att seriouswatches skickar med FedEx till dörren (på den leveransadress du anger), medans orientuhren skickar med posten samt att jag tror du har lite bättre garantier hos seriouswatches då de är auktoriserad återförsäljare. (Sista punkten är jag lite osäker på)

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ah, ok. Det låter ju rimligt att det är något i den stilen. Tnx!
 

Safor

Omega
Mitt tips är att du inte köper en klocka nu direkt. Läs på. Få information från alla kunniga medlemmar på forumet. Det hjälper, jag lovar.

I början hade jag bara Rolex på hjärnan. Jag köpte en, eftersom att jag lovade mig själv att äga en Rolex innan jag fyller 20 år. Därefter kom tankar på andra klockor såsom JLC Reverso, Omega Speedmaster och Tudor. Jag skulle inte kalla det klocksjukan, utan det är en naturlig gång när du börjar intressera dig mer. Vilket också är naturligt om du börjar hänga här.

Åter till mitt tips, håll ut ett tag. Se dig omkring bland alla alternativ. Kanske har du då bestämt dig för ett dyrare alternativ, eller ett billigare. Bara du blir nöjd.

Har nu bestämt mig för att det i allafall ska bli en dykare av något märke och ingen quartz. Taket ligger fortfarande på 3000:- inkl lite gnäll hemifrån, så en höjning för min del känns uteslutet :arghh:.

Hade gärna lagt det 3-dubbla... :woot:
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Har nu bestämt mig för att det i allafall ska bli en dykare av något märke och ingen quartz. Taket ligger fortfarande på 3000:- inkl lite gnäll hemifrån, så en höjning för min del känns uteslutet :arghh:.

Hade gärna lagt det 3-dubbla... :woot:

Taket respekterar jag. Det jag menade med mitt tips är att du kan vänta och se vad som intresserar dig, grejen med KS är att du kommer att få VÄLDIGT mycket information om olika klockor. Helt plötsligt kanske du inte vill ha en dykare. Du behöver inte ha bestämt dig till 100 %, men om du har gjort det kan jag inget annat säga än detta: lycka till och hoppas attan blir nöjd!


Skickas från min iPhone 9 via Tapatalk
 

plexan

Cartier
Seiko monster SRP313K1 riktigt vass!
Seiko-SRP313-main.jpg
 

Safor

Omega
Så där ja!

Har precis lagt en order på en ORIENT CEM65008B RAY från seriouswatches.com. En svart för £160, så mitt klockinköp blev ju billigare än väntat! Hoppas att det inte blir krångel med leveransen bara...
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Så där ja!

Har precis lagt en order på en ORIENT CEM65008B RAY från seriouswatches.com. En svart för £160, så mitt klockinköp blev ju billigare än väntat! Hoppas att det inte blir krångel med leveransen bara...

Hoppas du blir nöjd :)

Frågar du mig är min subjektiva uppfattning att du gjort ett bar köp och får en bra klocka :)
 

Safor

Omega
Yes, jag tror det med! Speciellt då jag inte har haft några vettiga ur tidigare.

Skickat från min SGS3 via Tapatalk
 
Topp