• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockrelaterade saker som ni vill göra när pandemin är över

Cosmo

Guld
2-Faktor
Gissar att jag inte är ensam om att vandra längs memory lane över saker eller upplevelser som jag vill ta med klockan på när restriktionerna släpper i framtiden.
Jag hann precis med att se Liverpool på Anfield veckan innan Coronan bröt ut och det är jag tacksam för. Vill åka tillbaka dit igen snarast möjligt.
Vad längtar du efter att få uppleva stort som smått med din livskamrat aka klockan den dagen som corona pandemin är över ?
Mata på.
IMG_8511.jpeg

Är det så en pandemi funkar? Ena veckan, ingenting, nästa BOOOM.
Och helt plötsligt är den över.

Nä jag vare sig påstår eller tror att det fungerar så.
Jag tänker snarare framöver på obestämd tid när det ex är möjligt att resa eller att göra saker som inte går att göra i nuläget.
Formulerade jag mig otydligt ?

Besöka min Far nere i Zürich och strosa runt på Bahnhof Strasse och besöka lite olika klockbutiker. Det ser jag fram emot enormt! Tycker servicen där är toppklass jämfört med i Sverige.
Kul och jag förstår att du ser fram emot det.

Vill du utveckla på vilket sätt servicen/upplevelsen skiljer sig åt mellan butikerna där och här i Sverige ?
Jag har varit där ett par gånger men har aldrig besökt någon klockbutik så det vore intressant att få veta mer.

Jag upplever att det är stor skillnad på servicegrad och upplevelse mellan olika butiker här. Ex tre butiker som jag verkligen vill hissa är Krons Ur, Nymans Ur i Västerås samt Eriksson Urhandel. Jag tycker servicen på dessa butiker är helt suverän.

GTG, gärna med mycket krök. Det ser jag fram emot.
Börja med god smak, referensrabblande och artiga frågor om civilstånd.
Avsluta med fulöl, riva och slita i en (dyr) klockhög och vråla åt folk man aldrig träffat förut.
Komma hem med skallebank, oskarpa wristshots och nya vänner.

Vill du utveckla på vilket sätt servicen/upplevelsen skiljer sig åt mellan butikerna där och här i Sverige ?
Jag har varit där ett par gånger men har aldrig besökt någon klockbutik så det vore intressant att få veta mer.

Jag upplever att det är stor skillnad på servicegrad och upplevelse mellan olika butiker här. Ex tre butiker som jag verkligen vill hissa är Krons Ur, Nymans Ur i Västerås samt Eriksson Urhandel. Jag tycker servicen på dessa butiker är helt suverän.
Service och mottagande är generellt bra i Sverige i (våra mått) vad wristbuddy upplevt precis som jag hos EU AD utanför Norden är det professionella hanteringen av kunderna. Oavsett klädsel bakgrund sinnestillstånd, får alla likvärdig behandling. " Prova RM? inga problem hämta bubblet trots du luktar Weissbier" och har kepsen bakofram🤣

Säljarna är där för sälja och människan framför dem är en potentiell kund som eventuellt kommer köpa. Tyckande och känslor hör inte hemma i Business, vi har lite för mycket av det i Sverige tyvärr...

Service och mottagande är generellt bra i Sverige i (våra mått) vad wristbuddy upplevt precis som jag hos EU AD utanför Norden är det professionella hanteringen av kunderna. Oavsett klädsel bakgrund sinnestillstånd, får alla likvärdig behandling. " Prova RM? inga problem hämta bubblet trots du luktar Weissbier" och har kepsen bakofram🤣

Säljarna är där för sälja och människan framför dem är en potentiell kund som eventuellt kommer köpa. Tyckande och känslor hör inte hemma i Business, vi har lite för mycket av det i Sverige tyvärr...
Det verkar vettigt och avslappnat att kunderna behandlas lika därborta.
Kan tänka mig att det missas en del potentiella kunder här i Sverige då ifall någon som kommer in i sweatpants och hoodie inte får samma bemötande som ex kostymnissen.

Senast ändrad:

@Chuck beskrev egentligen mina tankar rätt bra!

Absolut är servicen bra här i Sverige. Däremot är servicen mycket bättre i exempelvis Zürich. Kvittar om jag är ensam eller i sällskap av min far, oavsett vad så är de alltid inbjudande och tar fram massor klockor som man får pilla på. Sen fattar jag absolut att exempelvis Nymans inte lägger full krut på en 21 åring som kliver in i butiken då det med största sannolikhet inte kommer vara en kund som går ut med två nya klockor. Men ändå, handlar om grundinställningen till kunder som inte är perfekta på ”ytan”.

@Chuck beskrev egentligen mina tankar rätt bra!

Absolut är servicen bra här i Sverige. Däremot är servicen mycket bättre i exempelvis Zürich. Kvittar om jag är ensam eller i sällskap av min far, oavsett vad så är de alltid inbjudande och tar fram massor klockor som man får pilla på. Sen fattar jag absolut att exempelvis Nymans inte lägger full krut på en 21 åring som kliver in i butiken då det med största sannolikhet inte kommer vara en kund som går ut med två nya klockor. Men ändå, handlar om grundinställningen till kunder som inte är perfekta på ”ytan”.
Jag förstår hur du menar. Det exemplet gillar jag och det låter trevligt.
Fick en liknande upplevelse på Erikson Urhandel senaste gången jag var där.
Säljaren plockade fram lite olika klockor på en klockbricka och jag kunde i lugn och ro sitta ner och klämma på alltifrån Sinn, S&S, Breitling och jämföra i lugn och ro.
Till en kopp kaffe vilket är en trevlig detalj för helhetsintrycket.
Jag uppfattade att säljaren tog sig gott om tid och inte alls hade bråttom till ett avslut.
Det resulterade i ett köp av en Sjöö Sandström Worldtimer :)

Bosnien i staden Mostar :)
Jaha! Det är grymt fint där :)
Var i Sarajevo för några år sen och då besökte vi även Mostar.
Hade innan besöket väldigt dålig koll på historiken ärligt talat med kriget som pågick mellan 92-95.
Fick en bra rundtur med guider som varit med själva i kriget och kunde berätta.
Var en oerhört givande resa.

Bifogar en bild på min lilla trotjänare som fick följa med på resan. Inte riktigt samma kaliber som din :)
6A83823F-05B0-4D15-B56C-923AB0AEF2DC.jpeg

@Cosmo
Snyggt! Hur kommer det sig att du åkte till Bosnien? Själv har jag rötter från Bosnien :)
Jaha där ser man :)

Det var en kompis som hade varit där på jobbresa året innan och som blev helt tagen av historiken och atmosfären.
Han sa väl i stort sett direkt när han hade varit där att dit vill jag åka tillbaka snart igen.
Så han tog med mig och min sambo till Sarajevo 2018.
En vacker stad men med många kulhål kvar som minne.

Jag kommer ihåg en sak som en av guiderna berättade och som verkligen berörde mig.
Han berättade att från att ha ena dagen ha varit kompisar så var man fiender nästa.
Han hade haft sin gamla kompis i kikarsiktet med vetskapen om att trycker jag av nu då kommer hans barn vara utan pappa.
Det låter som en helt absurd verklighet men det var så det var.

Hursomhelst hoppas jag kunna ta med mig mina barn dit någongång i framtiden.
IMG_1062.jpeg

Ett ex som berörde

Jaha där ser man :)

Det var en kompis som hade varit där på jobbresa året innan och som blev helt tagen av historiken och atmosfären.
Han sa väl i stort sett direkt när han hade varit där att dit vill jag åka tillbaka snart igen.
Så han tog med mig och min sambo till Sarajevo 2018.
En vacker stad men med många kulhål kvar som minne.

Jag kommer ihåg en sak som en av guiderna berättade och som verkligen berörde mig.
Han berättade att från att ha ena dagen ha varit kompisar så var man fiender nästa.
Han hade haft sin gamla kompis i kikarsiktet med vetskapen om att trycker jag av nu då kommer hans barn vara utan pappa.
Det låter som en helt absurd verklighet men det var så det var.

Hursomhelst hoppas jag kunna ta med mig mina barn dit någongång i framtiden.
IMG_1062.jpeg

Ett ex som berörde

Ja kriget har verkligen lagt sina spår... trots detta tycker jag att det finns så mycket kärlek i landet.

Boka en vecka eller två på Chalet Hotel Adler i Kandersteg och vandra i bergen.
Rösti och en kall Rugenbräu hos Nicole på kvällen.
En kvällstur till Interlaken, köpa Reverson jag längtar så efter...

Tillbaka
Topp