• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockrelaterade saker som ni vill göra när pandemin är över

GTG med vänner. :)

9B64941B-3123-4B67-81C3-24D3A48CC3D9.jpeg

Brukar inte göra så mycket klockrelaterat per se. Men jag skulle vilja hälsa på hos Erikson och Klockmaster Globen igen, så det lär jag göra. Gå på något event. Jag har inte varit i en enda affär förutom mataffären sen februari. Och klockförsäljningar/köp F2F över öl är trevligt istället för snabba utomhusmöten eller med postmord.

Senast ändrad:
Definitivt resa, har aldrig varit hemma så här länge sedan jag var student. Klockrelaterat blir att återvända till Tokyo och deras secondhandbutiker. Har till och med ett paket (icke klockrelaterat dock) som ligger och väntar på mig där.

Jag ser fram emot något så enkelt som att kunna besöka mina vänner i Norge utan att behöva sitta i karantän i fjorton dagar

Jag ser helt enkelt fram emot att kunna bära en klocka. I år drabbades jag av två omgångar halvtuff covid och har bortsett från ett par månader i somras i stort sett varit sängliggande. I brist på sovbeater har klockorna för det mesta legat orörda. Nu hoppas jag att lungorna ska repa sig så att jag lagom till det nya året kommer igång med vardagen.

Jag ser helt enkelt fram emot att kunna bära en klocka. I år drabbades jag av två omgångar halvtuff covid och har bortsett från ett par månader i somras i stort sett varit sängliggande. I brist på sovbeater har klockorna för det mesta legat orörda. Nu hoppas jag att lungorna ska repa sig så att jag lagom till det nya året kommer igång med vardagen.
Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Den ger perspektiv på saker som är lätt att ta för givet. Hoppas du kryar på dig inom kort och att klockintresset kan fortsätta sen när du mår bättre.
Har du någon specifik klocka som du ser fram emot att använda framöver ?

Tack det kändes fint att få höra.

Jag sparade ju faktiskt en hel del pengar första halvåret, när jag bara låg orkeslös hemma, så i somras unnade jag mig en Panerai, en PAM112, som jag verkligen älskade. Den ser jag fram emot att ta med ut på en vinterpromenad framöver.

grymt mysig stad att strosa runt i

men se till att din respektive gillar klockor för där finns några butiker
fast patek museet lär alla damer gilla för där är ju rätt fina ur i montrarna

köp inget för dyrt tax-free på flygplatsen om du åker direkt till sverige för då atår tullen och väntar på dig!
rolexbutiken på geneves flygplats har super fin service!

Tack det kändes fint att få höra.

Jag sparade ju faktiskt en hel del pengar första halvåret, när jag bara låg orkeslös hemma, så i somras unnade jag mig en Panerai, en PAM112, som jag verkligen älskade. Den ser jag fram emot att ta med ut på en vinterpromenad framöver.
Posta gärna bilder här sen när du tar med den ut på promenaden :)

grymt mysig stad att strosa runt i

men se till att din respektive gillar klockor för där finns några butiker
fast patek museet lär alla damer gilla för där är ju rätt fina ur i montrarna

köp inget för dyrt tax-free på flygplatsen om du åker direkt till sverige för då atår tullen och väntar på dig!
rolexbutiken på geneves flygplats har super fin service!
Aha men toppen, tack för infon! :)

Tillbaka
Topp