• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockrulle Sailor Style

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Tanken var att göra en traditionell klockrulle att förvara klockor, band, och verktyg i och samtidigt ge det en känsla av gammal sjötradition. Jag gick bet på att hitta genuin segelduk så jag har använt grov bomullsväv istället.
Steg 1:
image.jpeg

Ingen idé att uppfinna hjulet en gång till så designen blir föga originell.
image.jpeg

image.jpeg

Men det kommer förhoppningsvis se ut som något en sjöman eller flottist hade kunnat tillverka under under frivakterna i gamla dar.
image.jpeg

Första sömmarna klara.
image.jpeg

Närbild
image.jpeg

Inflyttat! Pga att bomullsväven är mycket mjukare än segelduk och att det inte heller är fodrat tycker jag att det blev lite för sladdrigt och mjäkigt i förhållande till vad jag hade tänkt mig men det var roligt att pyssla med det och det fyller definitivt sitt syfte ändå.
image.jpeg

Jag fick absolut blodad tand men nästa gång är jag sugen på att jobba med läder.
Tack för titten!
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    229.1 KB · Visningar: 75
  • image.jpeg
    image.jpeg
    229.1 KB · Visningar: 79

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Kul, blev snyggt!

Nåt du skulle gjort annorlunda om du gjorde det igen?
Tackar så mycket! Ja, jag hade fodrat bomullstyget för att få lite mer stadga i det och kanske gjort det lite mindre men jag är helnöjd ändå. Jag använder det som förvaring av både klockor, band och verktyg och det är praktiskt med allt samlat på samma ställe.
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Snygg! Jag blir nästan sugen på att själv plocka upp nål och tråd för att försöka mig på något liknande ;)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Blev riktigt bra det där sugen själv på snickra framöver. Behöver nåt liknande numera..
Gammal tråd men kvalitet ska bumpas:smug:
 

daviid

Omega
Snyggt! Kul idé! Jag funderar på en liknande, men i cordura eller ripstop och med kardborre för att få en militär modern look :)
 
Topp