• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksamlarmässa lördagen 26 september 12.00-17.00 i Stockholm

Sparvel

Omega
Jag var där 2013 tror jag... Dom hade en del roliga klockor vill jag minnas. Det var inte så mycket folk, runt 50 pers! Verkade mest som det var ett gäng som träffades en gång om året och mest ville snacka skit!
 

Divemaster

Cartier
Kan funka faktiskt -fick min inbjudan i veckan och är ev hemma så varför inte? Dock inte 100 än

Det var ju ett tag sedan sist, 2012

TopBoyskopia_zps68b15c3a.jpg

Anders bagge längst till höger?
Master_Spence_zps055c702e.jpg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ska försöka hålla mig hemma och kalendern tom den lördagen, inträde har ju en bra sanerande effekt så det har jag inget problem med.

Hur stor plånbok behöver man ha med sig och kommer det komma ut någon form av lista på objekt innan?
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Ska försöka hålla mig hemma och kalendern tom den lördagen, inträde har ju en bra sanerande effekt så det har jag inget problem med.

Hur stor plånbok behöver man ha med sig och kommer det komma ut någon form av lista på objekt innan?
Tyvärr gör de i ordning listan samma dag. Ibland har de bra saker på auktionen, och ibland skräp. Fördelen som jag ser med deras auktioner är att det är inte 40% avdrag i form av köp/sälj-provisioner.

Jag kan hålla med folk här om att det verkar vara en oseriös förening, men jag kan leva med att de tar betalt för att ha en egen "klubb". Att man måste känna någon för att komma med,tycker jag är ganska bra med tanken på rånrisk mm.

Jag har betalt medlemsavgift massor av år men har bara gått din någon gång ibland, och sällan har jag stannat till auktionen, men jag brukar titta vad som kommer att auktioneras så att jag inte missar något kul.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Ska försöka hålla mig hemma och kalendern tom den lördagen, inträde har ju en bra sanerande effekt så det har jag inget problem med.

Hur stor plånbok behöver man ha med sig och kommer det komma ut någon form av lista på objekt innan?
Plånboksdelen är nog svår att svara på, då det beror helt på vad du vill ha. Det är folk på plats som lämnar in sina klockor till försäljning, och tyvärr vet man sällan i förväg vad som kommer. Jag har varit på auktioner där de haft massor av fina ur, men det har också varit auktioner där det i princip bara varit skräp .
 
Tyvärr gör de i ordning listan samma dag. Ibland har de bra saker på auktionen, och ibland skräp. Fördelen som jag ser med deras auktioner är att det är inte 40% avdrag i form av köp/sälj-provisioner.

Jag kan hålla med folk här om att det verkar vara en oseriös förening, men jag kan leva med att de tar betalt för att ha en egen "klubb". Att man måste känna någon för att komma med,tycker jag är ganska bra med tanken på rånrisk mm.

Jag har betalt medlemsavgift massor av år men har bara gått din någon gång ibland, och sällan har jag stannat till auktionen, men jag brukar titta vad som kommer att auktioneras så att jag inte missar något kul.

Dock så sitter säljarna själva i salen och budar mot köparna på auktionen...
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Det är ungefär som AD:s priser.....ibland gäller de och ibland inte.......Man köper till det pris man har lust att betala, så man får väl ge tusan i att bjuda om man tycker att det är fel. Elller så bjuder man så högt man tycker sakerna är värda.....man slipper i alla fall påslaget av provisionen......:D
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Det är ungefär som AD:s priser.....ibland gäller de och ibland inte.......Man köper till det pris man har lust att betala, så man får väl ge tusan i att bjuda om man tycker att det är fel. Elller så bjuder man så högt man tycker sakerna är värda.....man slipper i alla fall påslaget av provisionen......:D
Vore det inte bara enklare om de satte ett pris och var done with it? Nu är det ju bara några trasiga Tradera-gubbar som gottar sig i att den sista idioten ännu inte är född och hoppas att inkassera ett överpris. Säljarprovisionen som normalt finns på auktioner gör iaf många gånger att inte säljaren själv budar på sin egen skit iom de då torskar pengar. Pengar som uppenbarligen är jäkligt viktiga för de snikna jävlarna som inte kan respektera auktionsförfarandet.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Jag får inga seriösa vibbar av flyern, kul att lösa ers spekulationer däremot!

OT:
Jag är mer intresserad av att ses på ett ölhak i Stockholm den 26:e och lära känna lite medlemmar
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Enda starka minnet från dessa sammanhang är när äntligen @80talisten dök upp. Plus alla dessa jävla skinnvästar.
Men har varit trevligt innan och efter vid samtliga tillfällen.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Har svårt att tro att särskilt många budar på egna grejor på exempelvis Kaplans, där klubbavgiften skulle svida ordentligt.
Det kan du ha rätt i, men istället har du bevakningspris. På de här auktionerna så är det inget bevakningspris, utan jag antar att "säljarna" bevakar genom egna bud. Jag har aldrig märkt det själv, men tvivlar inte på att det är så. Jag har ropat in ett par billiga 18K klockor och har inte gjort någon kanonaffär, men heller inget som jag tycker varit dåligt.
 

JohnDoe

Rolex
Om nu ens hälften av vad som sagts här om objekten som ska säljas är sant så kan inte säkerheten vara ett problem. Större värde i barnens speldatorer hemma. Eller om två från KS tar en fika.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Om nu ens hälften av vad som sagts här om objekten som ska säljas är sant så kan inte säkerheten vara ett problem. Större värde i barnens speldatorer hemma. Eller om två från KS tar en fika.
Det har varit folk som sålt smycken och guld någon gång, dessutom tror jag att en del säljare där har de finaste uren undanplockade.

Det brukar nästan alltid vara några, 3-4 st Rolex på auktionen men det är ju småpotatis för dig antar jag....Richard Mille Rm027??;):D
 
Topp