• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocksamling på Tradera - dyrt?

Knepigt att sälja så många klockor på en gång och samtidigt ut maximalt för dem.
Många av klockorna är troligen relativt ointressanta just nu då de ser ut att vara från sent sextiontal/sjuttiotal med tillhörande kantiga, kuddformiga boetter.
Tror säljaren får vara glad för hälften och troligen mindre än så, men jag kan ha fel...

Utan kunskap om dessa klockor och värdet så ska man nog iaf ta lite bättre bilder om man vill sälja något för 120k...

Tyckte nog att det var en del godbitar där ändå.... Skulle nog kunna tänka mig en grabbnäve av de där om de såldes styckvis till rimligt pris. :)

Håller dock med om att det nog kan vara svårsålt i klump till det priset och med de bilderna... Snittpriset blir ju 3 lax st vilket kanske är väl högt för vissa av objekten men lite lågt för andra?

Halva priset hade möjligen varit realistiskt, även om jag tror att antalet spekulanter som är redo att langa upp ens sexti tuss för den där är tämligen begränsat. Nu, sorry, men han lär näppeligen få det där sålt.

2 fake Omegor, 3st Omegor redials med tavlor som inte existerar, Favre-Leuban är fake, 10st Lucerne Swiss sålda som NOS 60-tal när det i själva verket rör sig om nyproduktion. Nån tysk UB klocka säljs som WWII men inte heller den är från WWII.. Fake Oris..

Efter några inlägg på Traderas facebook sida har säljaren uppdaterat sin annons med följande info, infon fanns alltså inte tidigare.. Medvetet så sket han i att berätta, kul säljare :)

"Då jag har fått en stroke är mitt brinnande intresse för klockor inte så stort längre.
Omegaklockorna är genomgångna och rengjorda av professionell urmakare.
Omegaklockorna som inte har stålarmband har fått nytt original omega-läderarmband.
Omegaklockorna har restaurerade urtavlor då dem gamla var för slitna.
Många av klockorna har jag betalat över 5.000:- st. "

Skärmavbild 2015-07-02 kl. 15.14.30.png

Internationellt säljs den mer falska eller omgjorda klockor än äkta känns det som och det kommer hit allt mer så man får se upp. Jag rapporterade en falsk WWII klocka för ett tag sedan men Tradera brydde sig inte och inte heller säljaren så klockan sålde för ca 10 gånger mer än den var värd.

Internationellt säljs den mer falska eller omgjorda klockor än äkta känns det som och det kommer hit allt mer så man får se upp. Jag rapporterade en falsk WWII klocka för ett tag sedan men Tradera brydde sig inte och inte heller säljaren så klockan sålde för ca 10 gånger mer än den var värd.
Tradera är ett jävla skitföretag när det kommer till dessa grejer.

Tradera är ett jävla skitföretag när det kommer till dessa grejer.
Ja tyvärr. En del Omega och Rolex kopior har de tagit bort efter anmälan med de flesta andra falska märken bryr de sig inte om verkar det som.

För ett par år sedan lite drygt när jag skulle unna mig en fin klocka så föll valet på en Armani modell men efter lite forskade så visade det sig att 9 av 10 Armani klockor som såldes på nätet var falska och den tionde var en äkta men begagnad. Jag kom så långt att jag vann en auktion på Tradera men då jag ställde de rätta frågorna erkände säljaren att klockan var falsk innan jag hade betalat och han ursäktade sig med att han minsann inte visste detta men slutade han sälja klockorna tror ni...

Just nu säljs det 18 Armani klockor på Tradera men jag kan garantera att alla de nya och förmodligen även de begagnade är falska. Visst man får fina kartonger med manualer och äkthetscertifikat men de är förfalskade de också. Man kan nämligen bara köpa Armani hos deras egna och utvalda återförsäljares butiker.

Tillbaka
Topp