• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksnack med John Goldberger

Andrew

Cartier
Urtrist! Visst är det fina klockor men jag tappar intresset när Herr Goldberger knappt två minuter in i intervjun berättar att han inte bär sina klockor. Ännu en andefattig samlargubbe med andra ord, om än med stor plånbok och ganska god smak.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Urtrist! Visst är det fina klockor men jag tappar intresset när Herr Goldberger knappt två minuter in i intervjun berättar att han inte bär sina klockor. Ännu en andefattig samlargubbe med andra ord, om än med stor plånbok och ganska god smak.
Tror nog han brukar betydligt intressantare ur än 99% av oss. Tyckte det var lite oklart vad han menade faktiskt.
 

ssp226

Cartier
Fina klockor, älskade det slitna klockfodralet som skönheterna låg i...

Du kan köpa ett själv. Jean Paul Menicucci och finns i lite olika utföranden. Härliga rullar!!

IMG_0917.jpg
 

Whedda

Rolex
Urtrist! Visst är det fina klockor men jag tappar intresset när Herr Goldberger knappt två minuter in i intervjun berättar att han inte bär sina klockor. Ännu en andefattig samlargubbe med andra ord, om än med stor plånbok och ganska god smak.

Jag delar din syn på det och skulle aldrig köpa något ja inte bär men alla är ju olika. Ger det honom lika mycket att samla i bankfack/kassaskåp är det klart han skall det.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Andrew

Cartier
Jag delar din syn på det och skulle aldrig köpa något ja inte bär men alla är ju olika. Ger det honom lika mycket att samla i bankfack/kassaskåp är det klart han skall det.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ja, det är klart att han får samla de sköna rariteterna på hög om han vill det men lite ont gör det. Han har åtminstone det goda omdömet att samla med stor bredd.
 

luddviig

Panerai
Skulle bara kolla om någon har koll på på ett ungefär hur många klockor John Goldberger äger? Det måste ju vara sjukt många om man kollar på t ex hans instagram.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Det är i och för sig sant, men hur många klockor tror folk att han har i sin samling? Han kanske har svarat på detta i någon intervju?

Nog äger han en hel del klockor, men tror precis som han säger att han satsar på kvalitet kontra kvantitet så hans samling har nog ändrat en del i karaktär under årens lopp.

LME: I have read somewhere that you are besides an author, also a collector. Tell us more about your collection?

Goldberger: My approach to collecting has grown and matured into collecting in sets, types and themes. Most of what I own, I have never and probably will never wear. Now I am collecting only very few watches with extremely high quality: Omega, Longines, Cartier, Rolex, Patek pocket watches and other brand's chronographs. I wear and enjoy on a daily basis the same watch, a platinum Cartier tank cintré- (see first picture -a platinum Catier tank cintrè, only 3 pieces manufactured in 1995). Three of my prefered watches are: 1) 1937 white gold calendar perpetual by Breguet 2) 1927 platinum Cartier tank cintré 3) 1957 pink gold Patek Philippe ref.2499!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nog äger han en hel del klockor, men tror precis som han säger att han satsar på kvalitet kontra kvantitet så hans samling har nog ändrat en del i karaktär under årens lopp.

LME: I have read somewhere that you are besides an author, also a collector. Tell us more about your collection?

Goldberger: My approach to collecting has grown and matured into collecting in sets, types and themes. Most of what I own, I have never and probably will never wear. Now I am collecting only very few watches with extremely high quality: Omega, Longines, Cartier, Rolex, Patek pocket watches and other brand's chronographs. I wear and enjoy on a daily basis the same watch, a platinum Cartier tank cintré- (see first picture -a platinum Catier tank cintrè, only 3 pieces manufactured in 1995). Three of my prefered watches are: 1) 1937 white gold calendar perpetual by Breguet 2) 1927 platinum Cartier tank cintré 3) 1957 pink gold Patek Philippe ref.2499!
Tråkigt att inte bära fler, men jäklar vilket trevligt val av bruksur!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Topp