• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocksnacks ungdomsfalang ute på vift- ett halvdant reportage

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Tycker @Bojke sammanfattat vår eftermiddag väldigt bra, så är inte mycket att komplettera med, men lite bilder blev det iaf!

Första ur är El primeron, extremt trevlig klocka, speciellt att det händer lite på tavlan gör att den sticker ut och får ett skönt sportigt intryck. Säljaren i butiken var även väldigt trevlig och hade som sagt mycket egna filosofier om klockor, tex att de 3 viktigaste sakerna att köpa kvaleté av är: 1. Glasögon, annars ser man dåligt. 2. Skor, annars får man ont i ryggen. 3. Klocka, för att visa din personlighet.
IMG_20160506_161920.jpg

Nästa är Tanken, som jag blev inspirerad av att testa efter passarounden. Tyvärr var det ingen klocka jag klickade med då jag tyckte den kändes väldigt lätt på handleden, vilken dock är förståeligt då den är en quartz.
IMG_20160506_165758.jpg

Nästa klocka jag testade var en Explorer 1. Jag är lite sugen på just 36mm men den fanns inte i butiken, tyckte tyvärr 39mm kändes lite stor för mig just med denna klocka. Enligt butiksbiträdet skulle 36mm slutas produceras, någon som vet om detta verkligen stämmer? Synd isåfall...
IMG_20160506_171045.jpg
IMG_20160506_171153.jpg
IMG_20160506_172045.jpg

Sist men inte minns blev det även ett spontant besök på en affär med ett gediget utbud av tjeckiska Prim. Tyckte det var kul med ett tjeckiskt märke och köpte en stilren guldpläterad modell för några hundralappar, helt klart en kul souvenir!
IMG_20160509_194511.jpg
Exp i (214270) kom på baselworld 2010. Den ersatte 114270 som var den sista 36mm exp i. Inte så konstigt att de inte hade 36mm hemma. ;-)

Trevliga bilder. Ni verkar ha hadt en trevlig eftermiddag.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack för reportaget! Precis i dom kvarteren har jag gått och fönstershoppat i begynnelsen av mitt klockintresse utan att våga gå in. :D
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Var på Showroom i Milano som säljer alla riktigt high-end märken som FP.Journe, Frank Muller, Vacheron, Patek m,m.

En enorm och stilren butik. Jag var bara på genomresa och hade shorts och en tshirt på mig. (Berättelse om uruselt bemötande)

Jag och Sleipner såg ändå _riktigt_ schtekiga ut.

Btw, fan vad bra vi är, @Sleipner42! Samt snygga.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Riktigt trevligt! Zenithen är riktigt bra, bar nästan uteslutande den modellen under ett års tid. Däremot var bandet så kort att jag fick ha det på yttersta hålet. :D
Letade efter din tråd utan någon lycka, varför jag frågar här i stället. Hur tror du att den skulle göra sig på ett avskalat, förslagsvis ljusblått, gummi? Är ingen lädersnubbe under sommaren.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Letade efter din tråd utan någon lycka, varför jag frågar här i stället. Hur tror du att den skulle göra sig på ett avskalat, förslagsvis ljusblått, gummi? Är ingen lädersnubbe under sommaren.
Menar du recensionen så finns den i recensionsdelen. :)

image.jpeg

Allt går ju om man vill men jag tror inte gummi är så snyggt på den, jag tycker iofs att gummi en art är till för dykarklockor så det är delvis därför. :)

Jag hade den en del på lädret ovan, tycker det funkade bra.
 
Topp