• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockspan i Belgrad - YM rose, OP 39mm dummies?!

M021

Rolex
2-Faktor
Jaha, då var man i Belgrad igen. Denna gång sprang jag in hos den lokala handlar för att glutta lite. Finns trots allt Rolex, Ap och lite andra märken här trots att medelinkomst är ungefär 3500:- i månaden. Som ganska ofta är segmentering ganska stor så det finns såklart de som har pengsr och köper lyxprodukter.

Var ut med en säljare från ett stort grävmaskins företag för någon vecka sedan här nere, han köpte Rolex klockor som gåvor till kunderna
kunderna... Hmm.

Hade förvånansvärt bra utbud, ni har skådat standardutbudet men blev mäkta förvånad när jag såg den nya OP 39mm samt den nya Yachtmastern i rose. Dock såg jag inga priser så bad säljaren plocka fram dem.

Börjar klämma och inser att alla klockorna är väldigt glada (10:10). Ja dom står still. Hon svarar då att hon har dummies levererade från Rolex tills hon får in dessa. Detta är för mig något helt nytt, kanske missat tåget och står kvar på perrongen.. Så där sitter jag och klämmer på tre dummies utan Urverk. Dock var vikten kompenserad. Någon som varit med om det? Eller är urverken i bara att npgot gör att dom ej är brukbara?
DSC_0265_20150627155718625.jpg
DSC_0263_20150627155642181.jpg
DSC_0272_20150627155535699.jpg
DSC_0275_20150627155803134.jpg


Slutsats var att OP 'n är trevlig, funkar som 39, är dock på gränsen med slät tavla och slät bezel, blir helt enkelt slät och stor. Kan vara en vanesak men skulle inte banga på föregångaren och ber till gudarna att Dd och DJ stannar på 36.

YM väckte ha begär, vad jag hört står vissa redan i kö här på forumet, då bjuder jag på öl för en privatvisning i utbyte mot känn och kläm. Bar bättre än t ex 116515 i men mening, tror det beror på nya bandet, riktigt skönt. Kan ha att göra med de gummiflärpar som sitter baktill på gummibandet. Nog snackat, några bilder!
 

Bilagor

  • DSC_0276_20150627173257216.jpg
    DSC_0276_20150627173257216.jpg
    105.2 KB · Visningar: 88
Senast ändrad:

Zed

Swissera
Professional Dealer
Har också varit hos Petrovic. Blev grymt bra mottagen och fick ett gott intryck. Dummiesen kanske är för rånrisken? Belgrad är ju inte världens säkraste plats att ha en Rolexbutik på. Pink Panthers bor ju runt hörnet. :)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Har också varit hos Petrovic. Blev grymt bra mottagen och fick ett gott intryck. Dummiesen kanske är för rånrisken? Belgrad är ju inte världens säkraste plats att ha en Rolexbutik på. Pink Panthers bor ju runt hörnet. :)

Hon jag träffade på var lite kantig måste jag säga även om dom var väldigt proffsiga i allmänhet. Erbjöd sötsaker och skumpa etc.
Vettitusan, OPn var den enda av dummisarna som satt i fönstret. YM låg i en låda tillsammans med uppskattningsvis 20-25 andra. De resterande modellerna i skyltningen verkade reko. Får ta en sväng förbi dit senare men som sagt, förvånansvärt brett utbud av Rolex.
Roligt att dom t ex hade alla YM1or samt YM2or, ofta är det ju en upplaga av märkliga lady DJ eller liknande man springer på.
 

cirseb

Breitling
Mycket intressant tråd! Vad låg priserna på i jämförelse mot Sverige? Var en hel del förr i Novi Sad men kan inte komma ihåg något speciellt därifrån. Har trådskaparen möjligen varit där också?
 

M021

Rolex
2-Faktor
Listpriser, men med konvertering högre än i Sverige. Tror det har att göra med att svenska kronan sjunkit. Exempel är 216570, 930000RSD - 71500:-. Nymans listar 68,700:-
 
Aldrig hört om att Rolex kör dummies i butik dock, har iförsig bara varit i Sverige, UK och norra Europa och kikat!
 

Fiffi

Omega
2-Faktor
Hur är växelkursen ...hur många grävmaskiner går det på nya YM?

Verkar som om det går att deala en del från listpris.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Skumt med dummies, aldrig sett eller hört om det heller. Men kanske kan vara ett fenomen där.
Men aldrig sett det här omkring. Men satan vad YM är snygg!
 

SwedishMade

Cartier
Jaha, då var man i Belgrad igen. Denna gång sprang jag in hos den lokala handlar för att glutta lite. Finns trots allt Rolex, Ap och lite andra märken här trots att medelinkomst är ungefär 3500:- i månaden. Som ganska ofta är segmentering ganska stor så det finns såklart de som har pengsr och köper lyxprodukter....
Desto större ekonomiska skillnader, desto viktigare att tydligt visa att man tillhör de som har £$€.
 
Topp