• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockspaning igen och igen och igen, nya Rolex OP (Ref116000)

Sår det dags igen, lite klockspaning, idag var jag en snabbis förbi RobE och kollade in dom nya Rolex Oyster Perpetual dvs Ref 116000...

Jag har alltid gillat trippelnollan och vissa kanske kommer ihåg den här tråden...

https://klocksnack.se/threads/rolex-oyster-perpetual-vs-rolex-datejust.14666/

Kort sagt den är 36mm med helborstad länk och inget datum och billigast i hela Rolexlineuppen, inte så pjåkigt...

Skillnaderna på dom nya mot dom gamla (samma ref) är dom nya färgerna samt att att dom inte har 3, 6, 9 på tavlan utan indexar hela vägen runt med 'double batons' vid 3, 6, 9 samt 5, 10, 15, 20, 25 osv vid sekundmarkeringarna...

5F73D9F8-4905-4719-BF56-84CEE4144911_zpstmv6kgx1.jpg


Färgerna är Steel, Grape, och White Grape, se nedan....

Steel
F8C9D788-C6FB-46E2-A0C9-4F300A6C0263_zpsymuhc9ed.jpg


Grape
52DBCA82-B147-4FD3-9D9E-42BDC81A802A_zpstvi8dsve.jpg


White Grape
3EF2FD38-5D95-49D5-AC28-C4DCF02A968C_zpsomcitvou.jpg



Så, vad tyckte jag, gillar alla -Steel var riktigt riktigt clean nästan så den blir tråkig, den gula (white Grape) var inte såå gul som på produktbilderna vilket var synd, lite mer åt skumpahållet, den lila (grape) var cool men troligen skulle man tröttna efter ett tag...

Så, min favorit trippelnolla är fortfarande den här lite annorlunda varianten...
2951_1304428492-800x600.jpg


Vad tycker ni?
 
Har bara spanat in grape i verkligheten, och den är rätt cool! Lite synd med stavindex hela vägen kan jag tycka.. Gillade explorerlooken med 3 6 9 tidigare.
 

Danielle

Panerai
Älskar grapen! Har dock inte haft möjligheten att se den i verkligheten.
Gillar 3 6 9 varianterna bättre, men dom här är inte heller fel.

Den där sista varianten är dock alldeles för udda i min smak.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Jag har endast testat grape och jag måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad. Jag trodde att den skulle kännas feminin med den färgen, men icke! Jag hade dock allra helst velat ha den blåa med 3,6,9 vilket jag även är på jakt efter nu.
DSC_0663.JPG

(Bild stulen from the netz)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Av de du postade väljer jag den annorlunda samt grape. Dessa två fick igång mig lite.
 

MånsT

Rolex
Jag har endast testat grape och jag måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad. Jag trodde att den skulle kännas feminin med den färgen, men icke! Jag hade dock allra helst velat ha den blåa med 3,6,9 vilket jag även är på jakt efter nu.
DSC_0663.JPG

(Bild stulen from the netz)
Den där klockan är porr!
 

frere

Audemars
2-Faktor
Klart underskattad modell, kul att du lyfter fram den. Ser det inte ut som att visarna blivit lite bredare också, eller är det önsketänkande?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Testade 116000 för tre veckor sedan.

OK, borstat, alternativ från Rolex med tanke på allt blankt som de spottar ut som inte går hem hos alla. Tyvärr föll den på dubbelindex, i mina ögon. Ligger dock bra i kurs med lite rabatt om man söker en "billig" ny Rolex... Gav inte direkt någon wow-feeling. Varken bu eller bä.

Här är en 116234, 116200 och 116000:

yn0CjWW.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Testade 116000 för tre veckor sedan.

OK, borstat, alternativ från Rolex med tanke på allt blankt som de spottar ut som inte går hem hos alla. Tyvärr föll den på dubbelindex, i mina ögon. Ligger dock bra i kurs med lite rabatt om man söker en "billig" ny Rolex... Gav inte direkt någon wow-feeling. Varken bu eller bä.

Här är en 116234, 116200 och 116000:

yn0CjWW.jpg

Har länge varit sugen på 116200. Gillar blingarmbandet och datumbubblan. När man ser dom samlade känns ju 116234 ännu vassare, men det är väl en merkostnad på 10000kr att få vitguldsringen har jag för mig.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har länge varit sugen på 116200. Gillar blingarmbandet och datumbubblan. När man ser dom samlade känns ju 116234 ännu vassare, men det är väl en merkostnad på 10000kr att få vitguldsringen har jag för mig.
Ja tror det är 10k extra för vitguldsringen

Tycker att DJ ser/upplevs som mindre med slät ring kontra vitguldsring. Vad är din uppfattning?
 

cab

Audemars
2-Faktor
Hur fan tänkte de med dubbelindex? Riktigt jävla fult. Skön modell annars med 369 tavlan.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Testade 116000 för tre veckor sedan.

OK, borstat, alternativ från Rolex med tanke på allt blankt som de spottar ut som inte går hem hos alla. Tyvärr föll den på dubbelindex, i mina ögon. Ligger dock bra i kurs med lite rabatt om man söker en "billig" ny Rolex... Gav inte direkt någon wow-feeling. Varken bu eller bä.

Här är en 116234, 116200 och 116000:

yn0CjWW.jpg
Bra bild som jämförelse!
Dubbelindex ser tyvärr lökigt ut, speciellt bredvid de snygga DJ syskonen.
Synd eftersom jag gillar färgen grape.
Finns grapetavlan med 3-6-9 index?
 
Topp