• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockspaning - Rado och Omega (Globemaster)

Var förbi Erikson Urhandel idag igen på lunchen och testade lite Rado och omega Globemaster...

Först några Rado Hyperchrome...


Grå och Rose Keramik


Svart Keramik


Sedan en lite udda fågel, riktigt nice...PVD och 43mm


Sedan en underdog, listar på 11k, någon form av guldkeramik på stål som jag förstod det...38mm och underbar tavla...



Sédan hade dom ett visningsex av Globemastern, satt riktigt bra även om den nog gör sig bättre på läder/kroko...


 

joca

Patek
2-Faktor
Tuff tavla på Rado'n..
När släpper de Globemastern till försäljning samt vad listar den?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag behöver se globemastern live, på alla bilder jag sett så känns den inte helt hundra..tycker färgen på stålet ser trist ut, visarna ser billiga ut, glasringen - det räfflade stålet ser lite mkt "industritillverkning"ut / ser ut som nått som är gjort på en mekaniskverkstad.

Men det kan ju vara helt annat IRL.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Globemastern ser på bild ut lite som en av alla tusentals datejust-inspirerade parfymklockor. Håller med om att den ser billig ut. Men vissa gör sig inte bra på bild, utan man måste se dem i verkligheten och jag har ännu inte sett denna.
 

Icaras

Rolex
Denna ser jag fram emot att se live eller någon KS:are som bjuder på bra bilder :)
150319_DSC_5506.jpg

150319_DSC_5518.jpg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Den infon jag har ifrån Rob ang globemstern är att omega butiker har den i nov o övriga AD januari typ. Den blåa i stål tycker jag ser lovande ut. ;)
 
Senast ändrad:
Topp