• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocktips sökes!

elifa

Basic
Hej!

Min kille fyller 30 snart och jag tänkte att en klocka är en perfekt present! Mitt problem är att jag har noll koll och jag hoppas kunna få lite hjälp här.

Jag är öppen för att köpa både ny och begagnad men gärna något som inte kräver alltför mycket service eller liknande. Min kille är inte så insatt i klockvärlden men skulle uppskatta om hans klocknördkompisar bekräftar att det är en bra klocka :)

Han har pratat om stållänk och mörk urtavla, jag vill gärna sikta på en lite avskalad variant, inte för stor. Jag tänkte röra mig mellan 5000 - 10 000 kr. Har ni några bra tips?

Tack på förhand!

Elin
 

Jox

Silver
2-Faktor
Hej!

Min kille fyller 30 snart och jag tänkte att en klocka är en perfekt present! Mitt problem är att jag har noll koll och jag hoppas kunna få lite hjälp här.

Jag är öppen för att köpa både ny och begagnad men gärna något som inte kräver alltför mycket service eller liknande. Min kille är inte så insatt i klockvärlden men skulle uppskatta om hans klocknördkompisar bekräftar att det är en bra klocka :)

Han har pratat om stållänk och mörk urtavla, jag vill gärna sikta på en lite avskalad variant, inte för stor. Jag tänkte röra mig mellan 5000 - 10 000 kr. Har ni några bra tips?

Tack på förhand!

Elin
Kolla de Seiko "Captain Willard" som finns på annons här, i mycket fint skick.
Grymt snygg klocka, bra kvalitet och bra pris!
Länkar:
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kul...en klocka borde vara den ultimata 30-års presenten om man är intresserad av klockor! För den budgeten så finns det mycket och bra klockor att hitta. Personligen tycker jag kvartsklockor är lite tråkigare än vad automatiska klockor är. Men när det kommer till att service så slår kvartklockorna automaterna med hästlängder.

Tog ut ett axplock av klockor från Uret.se, klockorna är det inget fel på, dock så har jag inte den kunskapen om Uret.se är seriösa handlare! Kolla gärna in Oris också, tyvärr så lagerför inte Uret Oris, men det finna anda handlare som gör det, dessvärre så ligger budgeten lite lågt, om du vill ha nytt.


Kolla in länken nedan.



Dessa Longines kostar 7995:- , 41mm

1614941275312.png
1614941290685.png



8295:- , 41mm

1614941426591.png


8790:- , 41mm

1614941534927.png



7995:-, 39mm.

1614941682740.png
 

Bilagor

  • 1614941515132.png
    1614941515132.png
    13.7 KB · Visningar: 13
Senast ändrad:

NRE

Guld
2-Faktor
Hej!

Min kille fyller 30 snart och jag tänkte att en klocka är en perfekt present! Mitt problem är att jag har noll koll och jag hoppas kunna få lite hjälp här.

Jag är öppen för att köpa både ny och begagnad men gärna något som inte kräver alltför mycket service eller liknande. Min kille är inte så insatt i klockvärlden men skulle uppskatta om hans klocknördkompisar bekräftar att det är en bra klocka :)

Han har pratat om stållänk och mörk urtavla, jag vill gärna sikta på en lite avskalad variant, inte för stor. Jag tänkte röra mig mellan 5000 - 10 000 kr. Har ni några bra tips?

Tack på förhand!

Elin
Jag skulle titta lite på Certinas automatiska klockor. Många fina modeller med god kvalitet.

Certina hittar du typ överallt.
 

MrIronMike

Silver
Hej!

Min kille fyller 30 snart och jag tänkte att en klocka är en perfekt present! Mitt problem är att jag har noll koll och jag hoppas kunna få lite hjälp här.

Jag är öppen för att köpa både ny och begagnad men gärna något som inte kräver alltför mycket service eller liknande. Min kille är inte så insatt i klockvärlden men skulle uppskatta om hans klocknördkompisar bekräftar att det är en bra klocka :)

Han har pratat om stållänk och mörk urtavla, jag vill gärna sikta på en lite avskalad variant, inte för stor. Jag tänkte röra mig mellan 5000 - 10 000 kr. Har ni några bra tips?

Tack på förhand!

Elin

är han sportig? aktiv? mer dressad (typ skjorta/kavaj)? Desto mer information, desto lättare att komma med rekommendationer
 

MrIronMike

Silver
Hej!

Min kille fyller 30 snart och jag tänkte att en klocka är en perfekt present! Mitt problem är att jag har noll koll och jag hoppas kunna få lite hjälp här.

Jag är öppen för att köpa både ny och begagnad men gärna något som inte kräver alltför mycket service eller liknande. Min kille är inte så insatt i klockvärlden men skulle uppskatta om hans klocknördkompisar bekräftar att det är en bra klocka :)

Han har pratat om stållänk och mörk urtavla, jag vill gärna sikta på en lite avskalad variant, inte för stor. Jag tänkte röra mig mellan 5000 - 10 000 kr. Har ni några bra tips?

Tack på förhand!

Elin

Bor du i Stockholm tycker jag du ska ta dig förbi Ericssons Urhandel, Sundbyberg. Oerhört trevliga och hjälpsamma! Rekommenderas varmt!
 

Hankiis

Basic
Kul att du unnar dej något!
Den vänstra Certina DS PIndium Square va min 30års present.
Den högra, DS Action Diver Blue blev 40års presenten.
 

Bilagor

  • 76427567-8F54-473E-AA03-FAFF2CD364D7.jpeg
    76427567-8F54-473E-AA03-FAFF2CD364D7.jpeg
    683.5 KB · Visningar: 13
Topp