• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocktvätt ;)

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Ett riktigt husmors-tips, tackar!
Och RobE som skulle ha flera tusen för en rengöring och polering av min 5170G, du har besparat mig sköna slantar så familjen kan få klappar i år också. Sweet!
Det får en att undra, kanske det är sådär det går till bakom kulisserna efter ordinarie öppningstid i verkstaden... :nailbiting:
 

jabla

Sarlacc
Men va faaan, det funkade inte alls ju. Rent lurendrejeri. Du är skyldig mig en ny klocka. ;)
image.jpeg
Skicka delarna till mig så löser vi det. :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Skrivs ju mycket om ultraljudstvätt men man klarar sig långt med vad som finns i ett vanligt hushåll. Här har jag tagit fram vad som behövs.

WP_20151111_001.jpg


Lägg klockorna i skålen och slå på rikligt med Yes.

WP_20151111_002.jpg


Fyll på med varmt vatten och snurra med vispen i fem minuter, inbillar mig att det blir mindre repor än med tandborste.

WP_20151111_003.jpg


Visst blev det rent o fint?

WP_20151111_005.jpg


Skölj av under kökskranen.

WP_20151111_007.jpg


In med dem i torktumlaren, lägger med en handduk så det inte skall skramla så mycket.

WP_20151111_008.jpg


Körde fem minuter på strykfritt, lät skonsammast.

WP_20151111_009.jpg


Funkar även som winder om klockorna är automatiska.











;) ;) ;)

Du är så underbart störd!! ;)
Måste prova detta ikväll, såg rent och fint ut. Haha
 

ZtaFfaN

Panerai
2-Faktor
Hohoho! Du måste ha någon diagnos jabla?:)
Bara jobbet med att fixa iordning allt, o sedan fota. Du tar priset, tack för
ett gott skratt.
 
Topp