• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockwindern sten död

Så du menar att det inte är ok att annan part skyddar en som blivit utsatt för ett illa riktar ”skämt”? Ta det som en lärdom, sluta slå ifrån dig. Tänk till en extra gång om du vill skämta på någon annans bekostnad fler gånger i livet.

Självklart ska man skydda någon som blivit utsatt, men är det detta du tar som ett illa riktat skämt så är vi på helt olika nivåer är jag rädd, lite skinn på näsan får man ändå ha tycker jag.

Att skämta på någon annans bekostnad var inte min avsikt, men det hela gjordes inte bättre att ni två drog ner stämningen totalt o tråden. Som jag sagt innan, tog TS så pass illa upp som ni avser så skriver jag gärna personligen, men om detta inte är fallet så tycker jag att er reaktion är lite väl ur proportion.

Tror vi släpper det här nu, oavsett vad jag svarar så kommer vissa parter alltid leta fel.
Det var ett harmlöst menat skämt utan något bakomliggande agenda, som någon valde att hugga onödigt hårt på.
Jag ber om ursäkt till TS om du tog så illa upp.

On topic till TS; som några andra nämnt så tar många winders skada av att stoppas för hand när de är igång, annars kan det vara ett elfel som kanske täcks av garanti om den finns kvar! Hoppas det ordnar sig!

Exakt det. Ni tog det som ett skämt.. Personen i fråga kanske inte gör det?? Om det är något som följt med länge? Och hen fakriskt skäms och mår dåligt för? Och att flera hänger på? Är det positivt menar du?

Skämt kan vara kul. Absolut. Driver också på ofta. Men ibland får man tänka efter..
Ännu en kränkt svensk, ovanligt nuförtiden

@xigzo Svårt att säga va som kan vara fel, hade det bara varit en snurra som inte gick, då hade det ju helt klart kunna varit motorn som skurit ihop, det händer! Men i detta fall så kan det vara vad som helst, som någon skrev så får du kolla så det kommer in ström, har du inga på jobbet som kan lite el?!

Om den nu är kaputt och ingen garanti finns, så behåll den och använd den till att förvara klockor i den iaf, om inte så kan du kanske auktionera ut den för BCF räkning!

Off topic: Särskrivning (vilket jag inte blandar ihop med eventuell dyslexi) är ett jävla otyg och ska med kraft bekämpas! @Echo Delta gjorde detta i ett humoristiskt försök att påvisa vilka absurda konsekvenser det kan få. Det kan vi väl fnissa åt och gå vidare? Fel free att göra er lustiga mina eventuella fel i detta inlägg.

On topic: Som någon påpekat - finns garanti kvar? Kolla med återförsäljaren. Finns inte garanti kanske nån fixare av elektronik kan åta sig att felsöka? Det är ju inte en jättekomplicerad sak om man bara har lite koll på lödpenna och elektronik.

Jag hatar också särskrivningar men man ska vara snäll

be-kind.gif

Senast ändrad:
Off topic: Särskrivning (vilket jag inte blandar ihop med eventuell dyslexi) är ett jävla otyg och ska med kraft bekämpas! @Echo Delta gjorde detta i ett humoristiskt försök att påvisa vilka absurda konsekvenser det kan få. Det kan vi väl fnissa åt och gå vidare? Fel free att göra er lustiga mina eventuella fel i detta inlägg.

On topic: Som någon påpekat - finns garanti kvar? Kolla med återförsäljaren. Finns inte garanti kanske nån fixare av elektronik kan åta sig att felsöka? Det är ju inte en jättekomplicerad sak om man bara har lite koll på lödpenna och elektronik.
Särskrivning och dyslexi går ofta hand i hand

Kan ju vara detta fel, saxat från Modalo:
Drivrem till Modalo och Luxwinder klockuppdragare
Drivremmen i Modalo's och Luxwinder's motorer är en slitdel som behöver bytas med ca 2-3 års intervall. Om trumman i din klockuppdragare går att rotera utan motstånd från motorn tyder detta på att drivremmen gått av och måste bytas. Detta kan göras på egen hand, alternativt utav din återförsäljare eller vårt servicecenter (arbetskostnad tillkommer). Drivremmen omfattas av produktens garanti, går den av inom garantitiden bytes den utan kostnad.

har du hört talas om garanti? 2-3 år, inga problem om den bara "dör"?
förstår inte varför folk alltid behöver tips via forum på trasiga grejer, garanti.. inte raketforskning <3

Displayen är död så det är inte motor/drivremmar som problemet. Kolla att strömkabeln sitter intryckt ordentligt. Kolla att det finns ström fram till windern, skall mäta 5 volt på kontakten. Är det ingen ström så fungerar vilken laddare med USB-anslutning som helst, här en till Iphone. Alla ger samma 5V. Långsökt men kablar kan också gå sönder, kommit i kläm etc. Sen blir det knepigare, man måste öppna den och kolla vidare. Kan finnas säkringar där inne men brunnen säkring är liksom inget enkelt fel, dom går ju av en anledning.
A3831598-DEAE-4425-9556-436107146DFA.jpeg
E15F340D-E615-4F5D-B7EA-B66E71FB0303.jpeg
229188A5-CA32-4EA6-897B-923DB039D9EC.jpeg
7F039528-5F65-4D3D-8BE9-28D33393D993.jpeg

Kan ju vara detta fel, saxat från Modalo:
Drivrem till Modalo och Luxwinder klockuppdragare
Drivremmen i Modalo's och Luxwinder's motorer är en slitdel som behöver bytas med ca 2-3 års intervall. Om trumman i din klockuppdragare går att rotera utan motstånd från motorn tyder detta på att drivremmen gått av och måste bytas. Detta kan göras på egen hand, alternativt utav din återförsäljare eller vårt servicecenter (arbetskostnad tillkommer). Drivremmen omfattas av produktens garanti, går den av inom garantitiden bytes den utan kostnad.
Hur öppnar man den vet du

Tillbaka
Topp