• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klokkefotografering - Noen foto fra arkivet

Lumeshot i roterende watch winder og langtids eksponering. :) Kan du se hvilken klokke dette er?

ABP_CSD2018_ (40 of 68).jpg
Riktigt fina bilder! Explorer 2 - kan det stämma?

Helt orimligt.
Fantastiska klockbilder! Vet knappt om jag nånsin sett några bilder som tilltalade mig lika mycket som dessa.

...Och det trots att klockorna som är avbildade knappt gör det alls. ;)
Är det inte gammalt som gatan så är det inte för mig.

Takker folkens. :)

@maxvh - det ser egentlig veldig kjedelig ut "behind the scenes", fordi alle bilder i denne tråden (bortsett fra det av Doxa på forrige side) er alle tatt kun ved et vindu med et hvitt A3-ark som reflektor.

Ingen blits. Ingen fancy reflektor. Ingen LED-lamper, ingen stativ, ingen fjernutløser, etc. Kun ved et vindu, håndholdt kamera og et A3-ark. For de bilder med farget bakgrunn er det fargede ark som er brukt. :)

Det er viktig for meg at motivet og gleden av å ta et bilde er det som tar mer tid enn å sette opp en masse utstyr.

Tillbaka
Topp