• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kodfras för att hitta KS:are utan att fråga rakt ut

Secret handshake?

30082417-C090-484D-81B0-BD75BED18D07.jpeg

Trist att denna tråd dog ut. Får bidra med en enkel sak.
K= 11
S= 19
Alfabetiskt numrering.

Man gör "Peace" märket för 11.
Vänder sedan handflatorna och drar in vänstra tummen för 9. Tummen kan hoppa lite för att signalera heltalet. 19

Helt plötsligt blev vi ett syndikat.

11-19
KS

Jag kan inte säga att jag känt behovet av att öppna med att fråga, men visst har det hänt att man snackat klockor med någon man inte känner, och frågat efter en stund. Däremot verkar det ibland vara lika hemligt som vad man tjänar i lön eller hur man röstar när man efterfrågar deras "nick"
Kanske folk skäms för att de skrivit en massa arga inlägg om tex hur ful och dum klockan du har på dig är. Därför man har två konton, ett för att visa sin familj och vänner, och ett där man släpper loss. Precis som ungdomarna gör på instagram vad jag förstått :rolleyes:

Jag kan inte säga att jag känt behovet av att öppna med att fråga, men visst har det hänt att man snackat klockor med någon man inte känner, och frågat efter en stund. Däremot verkar det ibland vara lika hemligt som vad man tjänar i lön eller hur man röstar när man efterfrågar deras "nick"
Har skrivit detta förut men...
Var på besök i människobyn i fjol höst. Sitter på tunnelbanan, armarna for rakt upp i luften när jag sträckte på mig.
Direkt ropade en fåpostare Stroboman!
Farsgubbens gamla Certina hade blivit igenkänd.
Tror att jag kan känna igen ganska många KSare på klockan!

Har skrivit detta förut men...
Var på besök i människobyn i fjol höst. Sitter på tunnelbanan, armarna for rakt upp i luften när jag sträckte på mig.
Direkt ropade en fåpostare Stroboman!
Farsgubbens gamla Certina hade blivit igenkänd.
Tror att jag kan känna igen ganska många KSare på klockan!
Visst finns det både klockor och händer/armar man skulle känna igen på stan. Men med tanke på hur ofta man ser en Omega PO, Speedmaster eller Rolex på stan skulle det nog bli fullt upp om man frågade varje gång. Men klockor med lite karaktär väcker ju nyfikenheten :)

Visst finns det både klockor och händer/armar man skulle känna igen på stan. Men med tanke på hur ofta man ser en Omega PO, Speedmaster eller Rolex på stan skulle det nog bli fullt upp om man frågade varje gång. Men klockor med lite karaktär väcker ju nyfikenheten :)
Här ”hemma” är det enkelt! :)
Känner alla fyra klocktokarna på orten!
Är jag i Sundsvall/Östersund eller annan större ort är jag inte buskablyg att fråga :)

Apropå hemliga handslag... Ibland får jag ryck, och det fick jag när jag var på väg in i matbutiken hemma men blev stoppad av en valarbetare inför valet... Jag kunde inte haft mindre lust att stanna och prata med honom när jag hade ärenden att göra, men han sträcker fram handen för att hälsa (har aldrig varit med om det tidigare)?! Jag fick ett ryck och böjde in långfingret i handen och skakade hans utsträckta hand. Han såg helt chockad ut och tappade helt vad han skulle säga, så jag kunde lugnt lämna honom kvar utanför dörrarna medans jag gick vidare :D

Tycker det intensiva stirrandet på varandras handleder brukar vara en signal, sedan följer man upp med någon klockrelaterad lagom svävande fråga :)

Påminner mig om "i heard you liked mudkipz"
Får se om det finns någon som skulle förstå det, google ej tillåtet:D

Känns mest som ett sexuellt närmande om man står och fluktar på andra sidan rummet och sen glider fram och frågar om man ska med på lite vad heter det...vad heter det...klocksnack. :D

Faktiskt typ precis vad en av våra säljare sa när jag var med honom ut på kundbesök och kunden satt och stirrade på min handled hela mötet i stället för att bry sig om honom ......... slutade med snygg 79090 du har och snygg Daytona du har .... sedan blev det klocksnack. Säljaren brukar fortfarande dra den historian på kontoret om hur mitt klockintresse räddade kvar hans kund men att det var ett konstigt möte :)

Tillbaka
Topp